Wat voor videokaart??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Berichten
259
Heb een videokaart nvidea FX5700LE in mijn systeem zitten maar weet niet hoeveel mb die is.Heb al zitten zoeken en kom op 2 versies uit 128 en 256mb variant.Bij apparatenbeheer word ik ook niet veel wijzer.Waar moet ik zoeken om teweten wat voor en hoeveel mijn onbekende videokaart is?:shocked:
 
Heb een videokaart nvidea FX5700LE in mijn systeem zitten maar weet niet hoeveel mb die is.Heb al zitten zoeken en kom op 2 versies uit 128 en 256mb variant.Bij apparatenbeheer word ik ook niet veel wijzer.Waar moet ik zoeken om teweten wat voor en hoeveel mijn onbekende videokaart is?:shocked:

Jij zit vast naar systeemeisen te kijken. Ik kan je nu al vertellen dat als er staat dat je minimaal 256MB moet hebben, dat dit nog steeds niet zegt dat jouw videokaart voldoet.
De 5700LE is nu niet echt een snelle videokaart, te vergelijken met snelle 256MB-kaarten.
Ik weet zeker dat snelle 128MB-kaarten die 5700LE-kaart makkelijk verslaan.
 
Ga eens naar Start --> Uitvoeren --> dxdiag. Dan ga je naar het Beeld of Display tabblad toe, en dan zie je daar staan hoeveel Mb je hebt.
 
Ga naar "beeldscherm", instellingen, geavanceerd. Dan krijg je het beeld zoals je kunt zien in de bijlage.

Ga eens naar Start --> Uitvoeren --> dxdiag. Dan ga je naar het Beeld of Display tabblad toe, en dan zie je daar staan hoeveel Mb je hebt.

Volgens mij krijg je daar niet de MB's dedicated geheugen te zien, maar de totale hoeveelheid grafisch geheugen (in mijn geval 2 giga)

Download en installeer PC Wizard, gratis:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Start het programma op en je ziet precies wat er allemaal in je pc zit en nog veel meer!
Volgens mij idd. een héleboel, behálve de hoeveelheid geheugen op de videokaart.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Hier toch echt wel, want een 7300GT ondersteund geen shared memory.
 
Laatst bewerkt:
Helaas in mijn DX (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 63
pc-wizard:

Klik aan de linkerkant op 'video'
Klik daarna in het rechterkant op je videokaart.
En onderin zie je dan het geheugen.

Bij mij dit:
General Information :
Manufacturer : ATI Technologies Inc
Model : ATI Radeon HD 4800 Series
Bus Type : PCI-Express
Total Memory : 512 MB
Texture Memory : 1013 MB
Processor : ATI display adapter (0x9440)
Converter : Internal DAC(400MHz)
Refresh Rate (min/max) : 56/75 Hz
 
pc-wizard:

Klik aan de linkerkant op 'video'
Klik daarna in het rechterkant op je videokaart.
En onderin zie je dan het geheugen.

Bij mij dit:
General Information :
Manufacturer : ATI Technologies Inc
Model : ATI Radeon HD 4800 Series
Bus Type : PCI-Express
Total Memory : 512 MB
Texture Memory : 1013 MB
Processor : ATI display adapter (0x9440)
Converter : Internal DAC(400MHz)
Refresh Rate (min/max) : 56/75 Hz
Verrek, jij en Mrmusic hebben gelijk, ik dacht dat er een héleboel te lezen viel, behalve de geheugenhoeveelheid. :thumb:
 
Ik had het (achteraf gezien) kunnen en moeten verwachten. De hoeveelheid MEM is zodanig basaal dat zo'n tool als PC Wizzard ongeloofwaardig zou zijn als dergelijke info niet weergegeven zou kunnen worden. :( :)
 
Blijf ik nog even met de vraag zitten wat Microsoft met DXDIAG heeft "uitgevreten". Het is glashelder te zien dat de versie 10 bezitters (zoals ik) er qua verstrekte informatie maar bekaaid vanaf komen t.o.v. ouderse versie bezitters....................
 
Ik heb het programma pc wizard geinstalleerd maar staat het ook niet bij.:rolleyes:Dingen die ik al weet.zoals beeldresolutie......
 
pc-wizard:

Klik aan de linkerkant op 'video'
Klik daarna in het rechterkant op je videokaart.
En onderin zie je dan het geheugen.

Bij mij dit:
General Information :
Manufacturer : ATI Technologies Inc
Model : ATI Radeon HD 4800 Series
Bus Type : PCI-Express
Total Memory : 512 MB
Texture Memory : 1013 MB
Processor : ATI display adapter (0x9440)
Converter : Internal DAC(400MHz)
Refresh Rate (min/max) : 56/75 Hz
 
Gijsisok bedankt........:thumb:Hier moest ik zijn,enne ,wat voor spullen een ander heeft vind ik niet intressant.Dit kaartje heeft een totaal geheugen van 256mb dus toch redelijk mee te werken.Deze vraag is opgelost,nogmaals bedankt allemaal.
 
wat voor spullen een ander heeft vind ik niet intressant.
.... en laat dát nu net één van de principes zijn van de Helpmij (weten van elkaar wat er voor hard-en software in een machine zit en erover discussieren), op basis waarvan mensen elkaar bij de Helpmij kunnen helpen en van elkaar kunnen leren.

Goed om te lezen dat jij alleen interesse hebt in je eigen zaken / problemen!
 
Laatst bewerkt:
Gijsisok bedankt........:thumb:Hier moest ik zijn,enne ,wat voor spullen een ander heeft vind ik niet intressant.Dit kaartje heeft een totaal geheugen van 256mb dus toch redelijk mee te werken.Deze vraag is opgelost,nogmaals bedankt allemaal.

wat Pasja zegt en:
Ik zei dus al dat 256MB helemaal NIETS zegt over de kwaliteit van je videokaart.
En de kwaliteit is dus niet best van jouw kaartje.
Maar goed..... Je zal het zelf wel beter weten :p
 
:thumb:Sorry is niet zo bedoeld.:eek:Ik ben toch blij dat jullie mij zo goed hebben geholpen.MVG ROSIE
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan