Wat voor'n goede Pc krijg ik voor no'n 600 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan beter voor die samengestelde gaan van marsmannetje of meer40 :S. Die zijn 1000x zo beter als die van acer en al die neppe ****. Owkee 1000x is overdreven maar ik denk wel dat je me nu begrijpt.

Laatst bewerkt:
Als u een vraag heeft vind ik dit geen probleem de computer die u aanwijss is voor een kant en klare pc niet duur, maar een pc assembleren is een stuk beter. Zoals in dit geval:
Processor is stuk beter
Harde schijf is sneller
Geheugen is veel sneller, ddr3 is nieuw

Wat is beter aan die van u:

De videokaart is een stuk sneller en heeft meer geheugen.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Dat je beter voor de geassembleerde pc kan gaan omdat hij beter is kwa kwaliteit prijs verhouding.

Groetjes,

Meer40

De prijs van dat systeem met de intel Q8300 is niet slecht. (als het tenminste ook in elkaar gezet wordt voor dit geld) Ik zou alleen iets meer uitgeven en voor dit gaan:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/94980
Betere processor, welke in de toekomst ook te upgraden is (kan je bij de intel vergeten)
Videokaart is gelijkwaardig, maar dan wel een DX11 videokaart. Kan op de lange termijn verstandig zijn.

Systeem van meer is nog beter, maar dat moet je dan zelf in elkaar zetten en er moest nog een dvdbrander in.
Als je dan windows eraf haalt en dvdbrander en HD5770 erin dan kom je op dit uit:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...229128]=1&product[232942]=1&product[226356]=1

Laatst bewerkt:
wat is het verschil tussen sata2 en sata3

maakt dat wat uit voor de aansluitingen?

8MB of 32MB cash geheugen veel sneller of niet? (harde schijf)

Sata 3 is net nieuw. Daar heb je nog niet veel aan.
Past sowieso niet in jouw budget.
Verder moet ik me er ook nog beter in verdiepen. Het is namelijk voor niemand nog echt zinvol.
Meer cache geheugen is wel zinvol, maar goed: je moet je er niet blind op staren.
Een WD Aaks, Samsung F3 of F1 zijn de schijven met een goede prijs-opslag-snelheid verhouding. WD Black is wat sneller, maar ook duurder en luidruchtiger.
Seagate heeft nog een 7200.12-serie die wel aardig is.

Maar goed: dit zijn echt details. Je kunt je beter verdiepen in processor, moederbord, videokaart en voeding... Dat is de basis van je systeem.

zijn allebei sata 2 schijven

sata = sata 150 = max doorvoer 1,5 Gb/s
Sata II = Sata 300 = max doorvoer 3,0 Gb/s (= inmiddels standaard)
Sata III = Sata 600 = max doorvoer 6,0 Gb/s (deze is net nieuw)

En ik zou echt geen socket-775 systeem meer kopen.

Je moet echt niet naar SATA3 gaan kijken, hier heb jij helemaal niks aan. Een HDD kan niet eens de maximale snelheid van SATA2 benutten, laat staan van SATA3. SATA3 is meer voor de toekomst, aangezien de snelle SSDs steeds populairder worden. Jij kan onmogelijk een SSD aanschaffen met dit budget, dus ga vooral niet op zoek naar SATA3 :p
Zoals marsmannetje zegt, een socket 775 is niet aan te raden. Dit is een verouderde socket dus latere upgrades kan je wel vergeten.

is SATA met een andere aansluiting dan? SATA 2 is dat een andere kabel dan SATA 3

nee.
Sata 3 moet op een sata 1 aansluiting kunnen. Het is alleen zo dat het minder snel is. (in theorie)

Maar ik begrijp niet waar je moeilijk over doet...

Maar goed: dit zijn echt details. Je kunt je beter verdiepen in processor, moederbord, videokaart en voeding... Dat is de basis van je systeem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan