wat vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danae

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hi Buffy

Op 8 juli (inmiddels alweer erg lang geleden, pagina 21) heb ik mijn log geplaatst. Hierop heb jij gereageerd maar loop tegen de volgende problemen aan.

1. Plaats HijackThis in een eigen map. Nu draait het vanuit een tijdelijk map en dan raken de back-ups makkelijk zoek.

Hoe doe ik dat? En ...

3. Herstart de pc in veilige modus, zorg in Verkenner dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven (Extra -> Mapopties -> Weergave), en verwijder (voor zover nog aanwezig):

Hoe start je ook alweer de pc in veilige modus op?

Verder schreef je dat alle vensters gesloten moeten zijn. Echter mijn printer is kapot. Kan ik de lijst van items die ik moet verwijderen wel in een word programma open laten staan zodat ik ze kan na lezen?

Ik hoop dat je me verder kan helpen,
groetjes Danae

Hijackt this is ingepakt.
Je maakt een map aan "Hijack this".
Als je deze dan uitpakt, met bijvoorbeeld Winrar, dan laat je hem in de net gemaakte map uitpakken.

In Veilige modus kom je, door tijdens het opstarten een paar keer op F8 te drukken.

Op je laatste vraag, alle vensters moeten gesloten zijn.
Het lijkt me niet dat je een wordprogamma open kan laten.:(

Sla anders het antwoord op een floppy op en print deze even bij een kennis uit.:)

Buffy is er, geloof ik, even niet, maar ik kan ook wel een antwoord geven.
Op je eerste vraag: Maak in je Program Files een nieuwe map en noem hem Hijackthis. Stop daar het programma hijackthis.exe in. Maak ook meteen een snelkoppeling naar deze nieuwe locatie voor op je bureaublad of in je menu Programma's.
Wat je tweede vraag betreft: Houd tijdens het opstarten Ctrl ingedrukt of, als dat niet werkt, F8.

Guus.

Hi Crash, dat is een lekker snel antwoord!:thumb:

Ik heb overigens een map aangemaakt in verkenner: onder program files en ik heb hijack this daar in laten zetten. Vervolgens wil ik met winzip openen en dan waarschuwt het programma mij dat het in een temporary file staat. Doe dus toch iets fout maar wat?
groetjes Danae

Je hebt zeker het gedonwloade bestandje in die map gezet?

Open eerst het bestandje met winzip en geef aan waar je deze in wilt uitpakken

Ps ik heb je vraag in het grote Spyware topic aangepast.

Geplaatst door Guus abc
Buffy is er, geloof ik, even niet, maar ik kan ook wel een antwoord geven.

Bedankt voor de assistentie Guus.:)

Danae,

In veilige modus kun je op diverse manieren komen. Hier wordt het voor verschillende Windowsversies uitgelegd: http://www.xs4all.nl/~sjoske/virusfaq/5_2_smode.html

Wat het sluiten van vensters betreft: waar het om gaat is, dat er op het moment dat je de 'foute' items (zoals aangegeven in het Spyware-offensief topic) aanvinkt en op 'Fix Checked' klikt, zo weinig mogelijk andere vensters open hebt staan. Het belangrijkste is dat er geen enkel venster van Internet Explorer open mag staan. HijackThis kan zijn werk niet goed doen als er nog vensters van IE open staan.

Geplaatst door Danae
Verder schreef je dat alle vensters gesloten moeten zijn. Echter mijn printer is kapot. Kan ik de lijst van items die ik moet verwijderen wel in een word programma open laten staan zodat ik ze kan na lezen?

Vóór het moment dat je op "Fix Checked" klikt, kun je rustig Word of Kladblok of IE open hebben staat om goed te kijken wat je allemaal moet aanvinken. Sluit die programma's af als je alles hebt aangevinkt dat je moet aanvinken en klik na dat afsluiten pas op "Fix Checked".

Ik hoop dat het nu gaat lukken (of al gelukt is),

Groetjes,

Buffy

Laatst bewerkt:
nog paar items

Hi Buffy, daar ben ik weer.

In veilige modus heb ik rundll verwijderd maar ik heb rundll32 laten staan, wist niet zeker of ik die ook moest verwijderen. Verder heb ik nog twee ongevraagde items in mijn opstartlijst nm instant acces en superbabes. Hoe kan ik die verwijderen? Alvast bedankt voor de hulp en goeie uitleg. En nog bedankje voor Guus en Crash voor snelle reactie:) . Jullie hebben het druk zo te zien doe voor mij dus maar rustig aan want ik heb geen haast hoor.

Groetjes Danae

ik ga terug naar het forum

Hi,
door mijn fout heb ik nu aparte link hier maar omdat ik verder geen reactie meer krijg ga ik weer terug naar het forum en zet daar opnieuw mijn bericht. Vriendelijke groet en alvast bedankt voor de hulp hier, Danae.

We lezen het gerust wel hoor.
Ga hier maar gewoon verder, tenzij je een Hijack this log wil gaan plaatsen, dan kan je beter in het "grote" topic doorgaan.

Ja, ik heb het inderdaad met log geplaatst dus blijf maar daar, wordt anders te ingewikkeld voor mij maar bedankt nog! :thumb: groetjes Danae

Wat jij wilt.:)
Alleen staat Hijack this, helaas, nog in de Temp map van Windows.

Kijk eens of het uitpakken wel met Winrar wil lukken.

Winrar download <--klik.

dat dacht ik al

Hi Crash,
Ja dat dacht ik al omdat winzip mij al waarschuwde maar ik snap nog steeds niet waar het misgaat.
Ik heb winrar gedownload, en nu? Moet ik hijackthis opnieuw downloaden?

groetjes Danae

Hijack this heb je toch al gedownload?
Open hem dan eens in winrar, nadat je winrar geinstalleerd hebt.

Open winrar>bestand>archief openen>zoek nu Hijack this op(ingepakt)>uitpakken in een aparte map.

Laatst bewerkt:
Is ie nu goed?

Kan je nu zien of ie in de juiste map opgeslagen staat?

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 10:45:01, on 12-7-04
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

C:\PROGRAM FILES\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

Laatst bewerkt door een moderator:
C:\PROGRAM FILES\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE
Aan deze regel kan je zien dat ie nu wel goed is uitgepakt.:thumb:

Ps de rest van het log heb ik weggehaald.
Je weet waar je hem kan plaatsen.:)

Joepie!

Het is me gelukt, dankzij jou, bedankt! Ik had al een log geplaatst dus ga maar eens kijken wat er allemaal nog gedaan moet worden.
met vriendelijke groet Danae.

Hoi Danae,

Je hebt nu blijkbaar een log dat je eerder vanochtend al had gemaakt in het Spyware-offensief-topic geplaatst, en daarin draait HijackThis nog wel vanuit een temp-map. Nu geeft dat in dit geval niets, want je hoeft niets te fixen dus doen de back-ups er ook niet toe. (Dat wij zo moeilijk doen over dat maken van een aparte map vooor HijackThis heeft namelijk te maken met de back-ups: die raken nogal makkelijk zoek als je het programma vanuit een tijdelijk map draait.)

Wat je eerdere bericht betreft: het was inderdaad de bedoeling om rundll.exe te verwijderen en niet rundll32.exe. De namen lijken op elkaar, maar de eerste is een trojan en de tweede een normaal en noodzakelijk Windowsonderdeel. Je hebt het dus precies goed gedaan.

Groetjes,

Buffy

Klaar?

Hi Buffy,
Ja dat was een log uit de temp map maar nu heb ik m wel goed. Begrijp ik goed dat mijn log helemaal schoon is? TOP! En bedankt. Wat moet ik verder nog doen aan die instant acces en superbabes die in mijn startlijst staan? Ik kan ze wel verwijderen maar ben ik ze dan ook echt kwijt?
Groetjes, Danae

sorry

zie nu pas dat je daar al gereageerd had, is ook beetje ingewikkeld zo. ik blijf nu in die ander, oke? En nogmaals :thumb: , groetjes danae

Re: Klaar?

Geplaatst door Danae
Hi Buffy,
Ja dat was een log uit de temp map maar nu heb ik m wel goed. Begrijp ik goed dat mijn log helemaal schoon is? TOP! En bedankt. Wat moet ik verder nog doen aan die instant acces en superbabes die in mijn startlijst staan? Ik kan ze wel verwijderen maar ben ik ze dan ook echt kwijt?
Groetjes, Danae

Wat bedoel je met de "startlijst"? Er start niets meer op van Instant Access en Superbabes, dat kan ik in je log zien. Bedoel je misschien dat er nog (lege) mappen van Instant Access en Superbabes staan in je startmenu? (Dat menu waarin je terechtkomt door op je startknop te klikken.) Gewoon weggooien en de prullenbak leegmaken, dan zou het definitief weg moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan