Wat vragen ivm mijn ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,
Ik heb via Cerberus een ftp server opgezet. Heel simpel, gaat om een paar documenten. Ik loop bij het testen wel tegen een paar dingen op. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik merk een ontzettend groot snelheidsverschil tussen de browsers die ik extern gebruik. IE gaat wel, maar bv chrome is vreselijk traag. Safari werkt helemaal niet goed, en de ftp server benaderen via de verkenner (dus gewoon mappenstructuur) gaat weer prima. Hoe komt dit? En kan ik dit eruit krijgen?

Eenmaal ingelogd, zie ik boven aan de pagina: FTP-MAP/Documenten/<naam map>/op <extern IPadres>. Kan ik dit ook weg krijgen?

Daarnaast merk ik bv firefox, en veel mooier uitziet, dan bv IE. Vooral IE ziet er niet uit. Het werkt wel, maar ziet er echt uit als een snel gemaakt tekst document. Dan staat er wel bij.

En mijn laatste vraag:
Kan ik bij het doorgeven van de link, aangeven waarin deze geopend moet worden, bv in de verkenner ipv in een browser?

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden!!

Hoi Mister9, ik heb niet echt het antwoord op al je vragen, maar ik snap wat je bedoelt. Ik ben zelf geen voorstander van het openen van FTP servers via welke browser dan ook. Ik gebruik zelf liever een FTP programma zoals filezilla ftp, gratis en goed. Voor enkele medewerkers hier heb ik een drive letter gemount aan de ftp server. Zou dat iets voor je kunnen zijn?

Met het volgende programma kun je dat doen:

http://www.addictivetips.com/windows-tips/mount-ftp-server-as-local-drive-in-windows-7/

Hoi, Bedankt voor je reactie.

Vergat erbij te zeggen dat de ftp server extern benaderd moet worden, en niet intern. Ik weet dus ook niet met wat voor een OS de gebruikers werken. De personen die de ftp server moeten benaderen zijn ook geen collega's, maar personen buiten het bedrijf die bij bepaalde documenten moeten kunnen.

Dan denk ik dat je er verder niet zo heel veel aan kunt doen. Een FTP server benaderen via de explorer werkt nooit lekker vind ik. Zou een PHP script wat voor je kunnen zijn? Een PHP Script dat een webbased ftp server voor je host?

Voorbeelden:

http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/149942-php-file-manager-met-ftp.html

Waarvan deze erg mooi is:

http://www.solitude.dk/filethingie/tour

Het combineert het beste van 2 wereleden: Je hebt een ftp server, maar je hoeft geen software te installeren om files te downloaden, terwijl het er wel gebruiksvriendelijk uit ziet.

Laatst bewerkt:
Heb ff zitten kijken. Wat is het voordeel van zo'n PHP script dat een webbased ftp server voor je host? Snap er weinig van als ik het zo zie. Heb wel de net2ftp gedownload, maar zou niet weten wat ik daar moet.

Voor je host is het geen voordeel, alleen voor de gebruikers. Het voordeel van zo'n PHP script is dat je naar een website-adres gaat. Je komt dan op een inlogscherm en je logt dan in. Je kunt daar je files vinden en ze webbased downloaden. Beter dan al dat gehannes met FTP wat "gewone" mensen toch vaak niet snappen en de problemen die jij tegenkomt heb je dan niet.

Maar het vereist in ieder geval wel een beetje PHP kennis en mag ik uit he verhaal opmaken dat je die kennis niet hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan