Speedy7912
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2009
Hier een vraag van een complete newbie in C#. Ik ben bezig me de taal eigen te maken en aan met deze taal een project administratie op te zetten binnen ons bedrijf. Deze applicatie zou een database moeten gaan vullen waarin alle gegevens geplaatst zullen worden. Ik ben reeds bezig met ADO.NET en LINQ (al moet ik nog veel leren). Ik ben nog in een vroeg stadium maar wil nu al bij iedere stap nadenken over de mogelijke gevolgen. Het idee is dat er een Windows Form applicatie gemaakt wordt en dat in de toekomst hier ook een Web applicatie naast komt te draaien met met een beperkt deel van de functionaliteit welke ook in de Windows Form applicatie zal komen.
Ik vraag me dus momenteel af waar ik de functionaliteiten van mijn applicatie moet defineren. In een form klinkt niet handig. Een appart project zou dus een oplossing kunnen zijn met functionaliteiten zonder GUI. Ik zou echter graag van jullie horen of dit een juiste denkwijze is. Kortom waar defineer ik zaken als functies en procedures, database connecties etc.
Graag advies dat ik niet 2x het wiel moet uitvinden om eenzelfde database te vullen en uit te lezen. Dit mag echter ook een verwijzing zijn naar boeken/forums etc. ik heb namelijk buiten uitleg van de taal nog nergens een goed boek kunnen vinden dat een werkwijze beschijft in plaats van de inhoudelijke uitleg van de taal.
Met vriendelijke groet,
Ik vraag me dus momenteel af waar ik de functionaliteiten van mijn applicatie moet defineren. In een form klinkt niet handig. Een appart project zou dus een oplossing kunnen zijn met functionaliteiten zonder GUI. Ik zou echter graag van jullie horen of dit een juiste denkwijze is. Kortom waar defineer ik zaken als functies en procedures, database connecties etc.
Graag advies dat ik niet 2x het wiel moet uitvinden om eenzelfde database te vullen en uit te lezen. Dit mag echter ook een verwijzing zijn naar boeken/forums etc. ik heb namelijk buiten uitleg van de taal nog nergens een goed boek kunnen vinden dat een werkwijze beschijft in plaats van de inhoudelijke uitleg van de taal.
Met vriendelijke groet,