Wat win ik door draadloos netwerk te upgraden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik heb een 20Mbps internet verbinding, in het echt is het minder, van Online. Omdat ik tijdens de installatie het Huawei modem niet fatsoenlijk draadloos kon gebruiken heb ik mijn Fritz!box 7170 hergebruikt. Op de eerste verdieping heb ik nog een Linksys router WRT54G2 als access point (via DD-WRT) ingebonden. Hetgeen betekend, dat ik 802.11g gebruik. Wat zou ik echt winnen, indien ik naar 802.11n overstap? Op de tweede verdieping heb ik mijn slechtste verbinding, omdat het signaal nog door een betonnen vloer heen moet.

Het enige wat je hiermee kunt winnen is apparaten die een N functie hebben daarmee te kunnen verbinden.

Maar tegenwoordig heb je laptops met g en n functie. Dus indien je een router hebt met een g dan maken ze daar gebruik van en indien n dan werkt dat ook.
Of je er veel meer wint: Nee.

Alles nu goed werkt dan zou ik het zeker gewoon zo laten. Ik heb eerder een dure router gekocht met N functie en mogelijkheid om HD te streamen. In praktijk bleek het juist slechter uit te pakken dan mijn ouderwetse router.

Je hebt nu een access point op de eerste verdieping op een Lynksys WRT54G2 (deze routers zijn niet stuk te krijgen).
Ik zou daarvoor een grotere antenne voor kopen 18dbi kost in de winkel €18 en op Marktplaats €10.
De huidige kleine antenne eraf schroeven en de nieuwe erop. Zo verbreed je de signaal en kan alles nog het zelfde blijven kwa opstelling.

Dat met de externe antenne is een goeie tip! Kan alleen niet omdat mijn Linksys uit het Cisco tijdperk stamt en dus een goed werkend binnenantenne heeft. Maar ik kan kijken of ik een ander access point of Linksys kan vinden voor weinig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan