wat zal ik halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleydeUndie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
49
Hallo, ik loop sinds kort stage en krijg dus ook stagevergoeding. (ongeveer 75 euro per maand)

ik wou dat geld gaan gebruiken om mijn computer up te graden maar heb geen zin om maanden te wachten dus wil ik voor de snelle manier.

ik wist alleen niet zeker wat ik nou als eerste zou upgraden. ik zat te denken aan een videokaart, deze zou volgens de beoordelingen crysis op medium/high kunnen spelen.

http://www.azerty.nl/producten/prod...mb-gddr3---digitale-visuele-interface-dv.html

mijn specificaties:

2n8sjs8.jpg


mijn specificaties ten opzichte van het spel crysis:modern warfare

kan iemand mij aanraden wat ik als eerste zou moeten upgraden en of dat deze videokaart echt goed is

2enyliq.jpg


wat denken jullie zou ik als eerste een proccesor, geheugen of videokaart moeten kopen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Eerst de driver van je videokaart maar eens upwaarderen .... dat had je zelf ook kunnen bedenken, want staat in het rapport!
Waarschijnlijk krijg je dan geen 'foutmelding' bij je videokaart.
De keus lijkt me dan voor de hand liggen.
 
ik zou eerst de processor doen omdat je daar buiten het gamen ook nog wat aan hebt
daarna geheugen, teminste als je windows xp draait, als je vista draait zou ik eerst geheugen bijplaatsen, vista heeft toch minimaal wel 2 gig nodig!

daarna pas videokaart, lijkt heel belangrijk voor het gamen maar als je processor niet snel is heb je ook niets aan een goede videokaart.. :)
 
ik zou eerst de processor doen omdat je daar buiten het gamen ook nog wat aan hebt
daarna geheugen, teminste als je windows xp draait, als je vista draait zou ik eerst geheugen bijplaatsen, vista heeft toch minimaal wel 2 gig nodig!

daarna pas videokaart, lijkt heel belangrijk voor het gamen maar als je processor niet snel is heb je ook niets aan een goede videokaart.. :)

Vista heeft minimaal 1 gb nodig naast alle andere programma's. Dus inderdaad is die ene gb die jij hebt niet veel voor vista. Maar hij draait windows xp (logje van CanIRunit) dus eigenlijk zou er nog wel bij kunnen maar niet strikt nodig.

@ TS,

Download [url="http://www.cpuid.com/pcwizard] Pcwizard[/url] eens en installeer het. Druk dan op de button van het hele systeem overzicht zodra het programma geladen is. Kopieer de inhoud en paste het hier.
 
Ik ben op dit moment op school dus kan niet kijken (heb pcwizard wel op mijn computer) , maar ik weet wel zo'n beetje zelf hoe mijn pc in elkaar zit.

2x 512mb geheugen modules van 667mhz in totaal 1gb geheugen (DDRII)
mijn computer heeft plaats voor zo'n 4 stuks en ik kan er maximaal 4gb in zetten.
voor 47 euro heb ik al 4gb 800mhz gezien bij alternate

amd athlon 64 3500+ 2.2ghz rated at 3.5ghz (kan ik dus misschien een 5000+ 2.6ghz in doen) (kost 63 euro bij alternate)

xfx geforce 7600gt 265mb , koste zo'n 199euro ongeveer half jaartje terug maar tegenwoordig zijn de videokaarten al een stuk beter
 
Laatst bewerkt:
Informatie fysiek geheugen:

Algemene Informatie :
DIMM_B1 (RAS 2) : 512 (Single Bank)
DIMM_B2 : Leeg
DIMM_A1 (RAS 0) : 512 (Single Bank)
DIMM_A2 : Leeg


Geheugen Controller Informatie :
Geheugen Controller : Standard, SDRAM
Aantal connectoren : 4
Max. Modulegrootte : 1024 MB
Max. Geheugengrootte : 4096 MB
Ondersteunde Snelheid : 70ns, 60ns, 50ns
Ondersteunde Voltages : 2.9v
Foutdetectiemethode : 64-bit ECC
Foutcorrectiemogelijkheid : None
Huidige/Ondersteunde Interle... 1-way/1-way


20k50y9.jpg

2h3c0pe.jpg
 
Ik ben op dit moment op school dus kan niet kijken (heb pcwizard wel op mijn computer) , maar ik weet wel zo'n beetje zelf hoe mijn pc in elkaar zit.

2x 512mb geheugen modules van 667mhz in totaal 1gb geheugen (DDRII)
mijn computer heeft plaats voor zo'n 4 stuks en ik kan er maximaal 4gb in zetten.
voor 47 euro heb ik al 4gb 800mhz gezien bij alternate

amd athlon 64 3500+ 2.2ghz rated at 3.5ghz (kan ik dus misschien een 5000+ 2.6ghz in doen) (kost 63 euro bij alternate)

xfx geforce 7600gt 265mb , koste zo'n 199euro ongeveer half jaartje terug maar tegenwoordig zijn de videokaarten al een stuk beter

4 gig zou ik er niet in stoppen bij xp want die gebruikt toch maar 2.5 gig (als ik het goed heb) vista gebruikt igg maar 3.2 gb
 
4 gig zou ik er niet in stoppen bij xp want die gebruikt toch maar 2.5 gig (als ik het goed heb) vista gebruikt igg maar 3.2 gb

okee, dus ik zou iets van 2gb nodig hebben? maar tot welke snelheid kan ik het hebben?
anders zou ik best wel 1066mhz geheugen willen kopen. maar wat ik niet echt snap is dat andere mensen die 4gb wel kopen met xp..hebben hun de 64 bit versie?

Ik heb dit net op een site opgezocht:
Code:
je moederbord kan in elk geval al meer dan 4GB ondersteunen (8GB max dacht ik), maar Windows XP 32bits is beperkt tot het adresseren van 3.5GB.

Voor die laatste 0.5GB zul je dus een 64bits OS moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
ach ik dwaal misschien wat af van de topic, ik ga denk ik maar 4gb geheugen halen van 800mhz.

dan gebruik ik een module van 2gb plus de 1gb die ik al heb samen 3gb en die andere 2gb stop ik in een andere pc, doei
 
kan je doen, ben je voorbereid op de toekomst zullen we maar zeggen.. :p en het kan nooit slecht zijn natuurlijk! Ik dacht dat xp 2.5 gig was maar 3.5 kan ook..

Met de 64-bit versie van vista kan je tot 8 gigabyte, bij xp zal dat ook zoiets zijn..

Snelheid van het geheugen is wel belangrijk, maar je moet even kijken wat je mobo ondersteunt anders heb je er niets aan geloof ik..

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan