wat zijn dit voor progjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Hallo Weer

Vraagje ik heb onlangs gehoort dat er 2 progjes zijn voor backup, waaronder diepfreese en vm ware. zijn dit goede progjes. en werken deze damn beter dan home true image.

ik hoor graag van jullie

gr djoeke

DeepFreeze reset de status van een PC naar hoe hij bij het opstarten was. Bijv. Gebruiker delete een programma, na restart is het programma gewoon weer terug. Ik weet dit omdat we dit ook op school hebben en ik het vaak heb willen omzeilen.

Beetje rare vraag, omdat alles ook gewoon (met een beetje zoekwerk) op Internet/Google terug te vinden is.

M.b.t. DeepFreeze: Zorgt ervoor dat de pc op elk gewenst moment weer teruggezet kan worden in de staat waarin de pc (softwarematig) was op het moment dat je de inrichting ge'freezed' (='bevroren') had in DeepFreeze. Is bijv. ideaal voor situaties waarin kinderen of virussen etc. de goede werking van Windows en programmatuur om zeep zouden helpen óf bijv. als de pc in een publieke toegankelijke plek staan (demonstraties te draaien op beurzen, in bibliotheken etc.) waar ook het risico aanwezig is dat de werking wordt bedreigd door het gebruik of 'hackers' of 'hobbyisten die willen zien hoever ze in Windows en de programmatuur kunnen doordringen.
Je kunt dan (bijv.) elke avond de pc weer terugzetten in de staat van vóórdat de kids erop gingen werken, de staat die de pc had op het moment van opening van de beurs waarop je de pc als demonstratie inzet, de pc terugzetten in de staat waarop je de helemaal ingerichte pc in de bibliotheek aan het publiek beschikbaar stelde etc.

M.b.t. VMWare: Daar zijn meerdere varianten van. VMWare maakt het mogelijk om 1 of meer besturingssystemen 'tegelijk' te draaien in een soort afgeschermde omgeving op 1 pc, waarbij je zelf aangeeft in hoeverre contact met de buitenwereld danwel contact tússen de binnen VMWare draaiende besturingssystemen mogelijk is. Elk besturingssysteem draait virtueel, dus krijgt (van VMWare) een gestandaardiseerde (gefakete) hardware-omgeving beschikbaar gesteld. Vandaar dat het bijv. mogelijk is om zo'n gefaket besturingssysteem over te brengen van de ene VMWare server naar de andere! :)
Biedt een aantal interessante opties (afhankelijk welke VMWare versie je gebruikt), zoals het tijdelijk stopzetten van zo'n gast-besturingssysteem in de staat waarin het dan precies staat (dus niet nodig om het besturingssysteem af te sluiten), het maken van snapshots zoals zo'n gast-besturingssysteem draait op een bepaald moment (zodat je acties die je daarna uitvoert kun terugdraaien door het gemaakte snapshot terug te zetten) etc.
VMWare is (samenvattend) virtualisatie-software, zoals Hyper-V en VirtualBox etc. dat ook zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Weer

en werken deze damn beter dan home true image.

Wat is je probleem met Acronis ?
Gebruik het reeds jaren, en werkt perfect.
Wel even de manual en helpmij ( van het progamma) erbij nemen.

Wat is je probleem met Acronis ?
Gebruik het reeds jaren, en werkt perfect.
Wel even de manual en helpmij ( van het progamma) erbij nemen.

niets maar ik heb gehhort dat DeepFreeze sneller is met een bachup terug zetten

oke het is me nu wel dudelijker bedankt

Als het gaat om het precies in dezelfde staat terugzetten lijkt me dat DeepFreeze makkelijker is. Vergeet niet dat de gevirtualiseerde besturingssystemen binnen VMWare draaien, dus niet rechtstreeks op de fysieke pc zelf.
Dat is bij DeepFreeze anders: Daar draaien DeepFreeze én het 'bewaakte' besturingssysteem beiden op de fysieke pc.

Klik nog even op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan deze pagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan