Wat zijn goede laptops voor 300 - 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een laptop waarvan ik er een paar op het oog heb (een Toshiba en een HP).
Maar ik vraag me af wat is nu een 'goed' merk voor dit budget (300 - 500 euro) Toshiba, HP of zijn er andere merken die wat meer kwalitatief beter zijn?
Ook is mijn vraag zit er veel verschil tussen een AMD A4-5000 en een Intel i3 Core?

Wat is het best om "spelletjes" op te spelen (geen zware games zoals BF4, GTA IV of BF3) maar gewoon Minecraft en War Thunder (natuurlijk lage in settings)

Heb van vrienden gehoord dat in het algemeen een i3 beter is, maar een AMD A4 betere grapichs heeft dan een Intel i3 maar een Intel i3 is dan weer sneller is.

zo kwam ik deze 2 laptops tegen:
http://www.staples.nl/notebook-pavi...=300300666&Effort_Code=WW&Find_Number=5795648
http://www.staples.nl/notebook-sate...=300300666&Effort_Code=WW&Find_Number=5795945

Kortom wat is nou het "beste" merk binnen mijn budget?
Zijn deze 2 laptops uitstekend om mee de dagelijkse taken mee uit te kunnen voeren (skype, internet en al die andere taakjes)

Ook is mijn vraag:
Ik vindt het erg om mooie en leuke delen van het jaar te gaan filmen (geen HD) en een leuke film van te maken (ik maak nu gebruik van AVS video editor op mijn P4 PC al doet hij er veel moeite voor) het zal ook erg fijn zijn dat ik met één van deze laptops wat vlotter een een leuke film kan creëren.

gr, Jordi

Laatst bewerkt:
Zelf ben ik gecharmeerd van Asus. Een van de merken, zo niet het merk dat de minste reparaties heeft in de eerste 3 jaar.
Dan zou ik voor de AMD kiezen. Dat sneheidsverschil is er wel, maar als je met je laptop een keer werkt ben je zo aan de snelheid van je laptop gewend en weet je niet meer beter. Je hebt dan toch geen vergelijkingsmateriaal.
Langzaam is hij beslist niet.

Je kijkt naar een 15.6" scherm.
Al eens aan een touchscreen gedacht? Wordt natuurlijk wel weer duurder.

Succes met je keuze.

Bedankt voor je reactie ik ben nu wel
geïnteresseerd in de AMD laptop.
Ik heb weleens naar een asus zitten kijken maar het spreekt me niet zo aan, het zijn wel erg goede laptops, dat wel..

Over een touchscreen gesproken had wel iets langs zien komen maar het lijkt me zo onhandig. :-/

Gr, Jordi

Laatst bewerkt door een moderator:
Het nadeel van AMD is dat ze veel heter worden, en dat je op den duur een stofzuiger met toetsenbord op tafel hebt staan.
Ook serieus naar een intel i3 of i5 kijken.

Toevallig dat je het er over hebt.
Ik had gisteren ergens gelezen dat de AMD A4-5000 minder vermogen verbruikt dan zimm voorgangers en minder heet wordt.
Kan een uitzondering zijn voor de andere AMD CPU's toch?

Dus niet.
Asus gebruikt een Ice cool technologie. De palmrest blijft koel, de rest van de machine wordt niet warmer dan andere laptops die ik ken. De ventilator hoor je bijna niet lopen.
Het zijn alleen maar intel profileer verhaaltjes. Om andere zwart te maken, zoals ieder goed geaarde Amerikaan doet.
Ik heb een Asus K53z met AMS A6 processor. Nog altijd up to date. Ik heb er alleen een 1GB hdd in gedaan en draai Win 7, Win 8 en Debian, volledig onfhankelijk van elkaar. (Bootmanager)
Ik hoef voorlopig geen andere.

Topic opgeschoond, onnodige quotes verwijderd.

Dit is een hele mooie laptop die scherp geprijsd is (Waar je veel meer waar voor je geld krijgt, dan de gekozen laptops in jouw post):

- HP PAVILION
- Fysieke Qaudcore (AMD A8-4555M)
- Videochip (Radeon HD7600G) > Tot zoon 50% krachtiger als Intel HD graphics)
- Geheugen 4GB (Kan je uitbreiden naar 8GB voor 2 tientjes). > Wat ik zeker zou doen.
- Optische Drive Type Blu-Ray / DVD+/-RW DL
- HDMI aansluiting
- Verbinding (USB/FW) Firewire 400, USB 2.0, 2x USB 3.0
- 500GB HD
- Niet al te log en zwaar 15.6 Inch
- Gewicht 2,1kg
- Blacklight scherm
- Beeldscherm coating Glanzend (HD)
- Accucapaciteit (Wh) 65Wh Lange Accuduur
- Windows 8 (64 Bit)
- Laptop is ook uit tweakers bestbuy guide. http://tweakers.net/reviews/3079/vier-15-inch-laptops-van-500-euro-voor-elk-wat-wils.html
- http://www.laptopshop.nl/product/383984/hp-pavilion-15-n077ed.html?ref=2543&utm_source=tweakers.net&utm_medium=pricecomparison (Gratis thuis bezorgen) € 449,-

Laatst bewerkt:
Ik zie nu net dat de aldi morgen een 17" laptop intel 1 TB schijf met touchscreen heeft voor 500€

Je moet dan wel ruim voor opening aanwezig zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan