wat zijn mijn rechten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneetje80

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
goede middag all.

Zal even in het kort uitleggen wat het probleem is waar ik mee te kampen hebt.

Ik heb sinds een jaar of 2 een laptop, hp dv9580ed was een behoorlijk prijzig ding ( rond de 1000 euro) moet ik zeggen, maar ben er eigenlijk nooit tevreden over geweest.

Hij koelt eigenlijk continu en wordt erg snel warm ( eigenlijk meer heet) . Ik heb ook contact met hp opgenomen en die komen met de slimme opmerking zorg dat het koelgedeelte altijd vrij is, maargoed die zit aan de onderkant, en dus zodra je hem ergens opzet is die geblokkeerd.

Ik heb hem nou een paar keer ter reparatie aangeboden en als die terugkwam dan was die inderdaad even een weekje een stuk stiller maar dit werd dan heel snel weer anders en hij blijft elke keer binnen korte tijd weer heter, en de koeler blijft hierdoor draaien. Terwijl ik helemaal niet onwijs veel doe met mijn laptop, geen zware programma;s.

Ik heb 5 jaar garantie maar ben eigenlijk niet van plan om de laptop elke keer weer op te blijven sturen, ben hem dan elke keer weer een week of 2 kwijt, en dat wil ik niet.

Wat zijn nou mijn rechten? ik wordt zo langzamer hand helemaal gek van dit ding, en heus ik zou hem dolgraag opsturen als ik wist dat het echt zou helpen, maar die hoop heb ik opgegeven, moet ik echt de komende 3 jaar nog elke 3 maanden dat ding opsturen? of zijn er andere dingen die ik kan eisen? Ik snap best dat ze niet zomaar een nieuwe laptop kunnen geven maar je betaald voor een bepaald artikel in de verwachting dat deze naar behoren werkt, en als dit niet zo is, ook niet na reparatie ( ja voor een week) dan moet ik hier toch lijkt mij niet mee akkoord gaan? zijn er dan andere dingen die ik kan ondernemen? iemand enig idee

Je hebt het over heet worden, dat kan. Maar wordt 'ie ook TE heet?
Het heet worden is niet zo'n punt, zolang je daar maar geen schade aan over houdt.

(werk je in een stoffige omgeving? anders moet je eens proberen de stofzuiger tegen het ventilatierooster te houden)

Je hebt het over heet worden, dat kan. Maar wordt 'ie ook TE heet?
Het heet worden is niet zo'n punt, zolang je daar maar geen schade aan over houdt.

(werk je in een stoffige omgeving? anders moet je eens proberen de stofzuiger tegen het ventilatierooster te houden)

Nee het is niet een stoffige omgeving, gewoon de woonkamer en hier stofzuigen we 1 x per dag tot 1 x per 2 dagen.

En in zoverre is die al wel TE heet geworden, in het verleden vooral werd die er echt heel langzaam door en zijn er ook dingen vervangen. Ik weet zo niet meer 1,2,3, wat maar hij wordt ook echt langzaam naarmate je de koeling meer hoort.

Want hoe kan ik meten hoe heet die is/wordt? wat is het beste en betrouwbaarste programma hiervoor?

temperatuur

heb even speedfan gedownload en heb hier de volgende dingen staan:

GPU 83c
CORE 85c

cpu usage: tussen de 45 en 55%

Win9x:NO 64Bit:NO GiveIO:NO SpeedFan:YES
I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked nVidia MCP65 SMBUS at $3040
Linked nVidia MCP65 SMBUS at $3000
Found nVidia GeForce 8400M GS
Unable to read Video BIOS
Linked nVidiaI2C0 SMBUS at $3D403E3F
Linked nVidiaI2C1 SMBUS at $3D403637
Linked nVidiaI2C2 SMBUS at $3D405051
Scanning ISA BUS at $0290...
Scanning nForce2 SMBus at $3040...
Scanning nForce2 SMBus at $3000...
Scanning I2CNVidia SMBus at $3D403E3F...
Address $2D appears to be WRITE ONLY...
Address $2E appears to be WRITE ONLY...
Address $48 appears to be WRITE ONLY...
Address $49 appears to be WRITE ONLY...
Address $4C appears to be WRITE ONLY...
Address $50 appears to be WRITE ONLY...
Scanning I2CNVidia SMBus at $3D403637...
Scanning I2CNVidia SMBus at $3D405051...
End of detection

Op het moment heb ik in gebruik:

msn ( staat op achtergrond)
mozilla firefox
en pkr poker ( is een iets groter progje)

Laatst bewerkt:
Ik heb hem nou een paar keer ter reparatie aangeboden en als die terugkwam dan was die inderdaad even een weekje een stuk stiller maar dit werd dan heel snel weer anders
Je zegt niet in een stoffige omgeving te werken, maar welke factoren zouden er dan wel toe kunnen leiden dat hij na een week te warm zou worden?

Je zegt niet in een stoffige omgeving te werken, maar welke factoren zouden er dan wel toe kunnen leiden dat hij na een week te warm zou worden?

dat is een goede vraag, geen idee, het enige wat ik wel weet is dat ik op google zag dat er wel meer mensen last van hadden met hp pavilion, dus misschien ligt het toch ook aan de laptop en hardware zelf of kan dit niet? Ik zeg niet dat dit zo is hoor, maar het is hier echt niet onwijs stoffig, maar zodra ik een iets groter programma doe, begint die als een gek te blazen, maar ook als ik gewoon op internet bezig bent blaast die eigenlijk continu. Mijn vriendin heeft een acer van een beetje dezelfde prijs, deze is een half jaartje jonger maar deze hoor je simpelweg niet, temperatuur is lager en doet bijna hetzelfde op dr laptop als ik, heeft dezelfde progjes erop staan als ik, en we werken beide op het moment met windows 7.

Maar kan iemand wat opmaken uit de waarden die speedfan zegt? is de temperatuur inderdaad een stuk te hoog? of valt het wel mee? ik zelf vind het wel erg hoog klinken maar heb er onvoldoende verstand van.

En stel het is veel te hoog en het ligt aan de laptop zelf, moet ik dan genoegen nemen met elke keer repareren de komende 3 jaar?

cpu usage: tussen de 45 en 55%
Wat mij opvalt is de processor belasting bij, zoals je zelf zegt, msn,mozilla firefoxen poker. Je zou eens bij taakbeheer kunnen kijken wat verantwoordelijk is voor deze hoge belasting.

Wat mij opvalt is de processor belasting bij, zoals je zelf zegt, msn,mozilla firefoxen poker. Je zou eens bij taakbeheer kunnen kijken wat verantwoordelijk is voor deze hoge belasting.

In dit geval was dat poker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan