Wat zijn zachte returns?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Haha ik neem het er van hier op het forum, ik weet het.. ik geloof dat ik wel 10 vragen al heb gesteld in minder dat een week...ik heb er dus nog 1. ...wat zijn harde en zachte returns eigenlijk? ik zag er een post over en ik weet niet wat het zijn...

thanks!
 
Voor zover ik weet is een harde return "enter" en een zachte "shift + Enter".....
 
harde return is een return die "echt" bestaat en dus door de gebruiker is toegevoegd via een druk op de enter-toets. Een harde return moet dus ook echt verwijderd worden indien je hem (return is mannelijk?) weg wilt hebben.

Een zachte return, oftewel soft return, wordt meestal automatisch toegevoegd door de software, omdat de regel te lang wordt (wordwrap). Deze return bestaat dus niet echt en kan dus verdwijnen als de regellengte of de margins worden aangepast.

Met dank aan: http://www.collegenet.nl/phpbb/viewtopic.php?p=156106&
 
"wordt meestal automatisch toegevoegd door de software"

als het gewoon automatisch is a la word wrap... waarom is er dan een toets voor? :D
 
Een zachte return ontstaat.
Een harde return wordt door jou geforceerd.

Ik tik tekst; kom aan het einde van de regel; ik tik door waardoor word automatisch overgaat op de volgende regel. Mocht je nu later de rechtermarge veranderen dan zal word dus vrij spel hebben maw een woord (of meerdere) dat eerst op de tweede regel terecht kwam zal door word naar believe op de eerste regel kunnen belanden, en omgekeerd.

In tegenstelling tot een harde return.
Ik heb hierboven op Enter gedrukt maw ik wil dat daar de regel eindigt. Mocht ik later marges veranderen dan zullen hierboven geen woorden bij kunnen komen.

Hoop dat dit je verder helpt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan