wat zou de beste videokaart zijn voor mijn mobo en battlefield 3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje3

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Ik heb dus een best goede pc, maar de videokaart blijkt niet zo goed te zijn. Ik wil dus battlefield 3 spelen en minecraft. Mijn mobo is ASUSTeK Computer INC. P5KPL-VM (Socket 775) .

Wat lijkt dus de beste videokaart? (Minecraft is op 100 fps al goed en battlefield 3 hoef ik niet persé op de hoogste instellingen.

we hebben geen glaze bol dus is handig om even te vermelden welke spec's je pc heeft
verder hebben we ook het aantal wattage die je voeding kan leveren nodig
en is het ook handig om je budget voor de videokaart te geven

Ik zou dan gaan voor een GTX 650 Ti of een HD 7850. Minecraft is op minimaal 100 FPS te spelen met deze twee kaarten. Met in ieder geval de HD 7850 kun je zelfs Battlefield 3 nog op ultra spelen met aanvaardbare FPS. Voor de HD 7850 moet je iets meer betalen, maar daar krijg je wel beter prestatie voor terug. Ook zou ik even kijken of je voeding deze twee kaarten aankan.

Nou, budget is 0 - 120 euro.
Besturingssysteem
Microsoft Windows 7 Home Premium 32-bit SP1
Processor
Intel Core 2 Duo E4500 @ 2.20GHz 61 °C
Conroe 65nm Technologie
RAM
2,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P5KPL-VM (Socket 775) 21 °C
Grafisch
W2242 (1680x1050@60Hz)
256MBGeForce 7300 LE (ASUStek Computer Inc) 60 °C
Harde schijven
298GB Western Digital WDC WD3200AAKS-00YGA0 ATA Device (SATA) 33 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H55N ATA Device
Geluid
Realtek High Definition Audio

met alleen een videokaart upgrade ga je het helaas niet redden de processor is namelijk verouderd en te traag om BF3 op een degelijke kwaliteit te kunnen draaien
verder ben ik bang dat je ook een nieuwe voeding zult moeten aanschaffen om een degelijke videokaart te kunnen plaatsen in de pc

kijk of je ergens nog een 2de Hands Core 2 Quad Q8000 of Q9000 kunt vinden zo niet dan zul je de pc volledig moeten upgraden naar socket 1155/Am3+

en dan kom je dus al snel aan op een nieuwe pc als dat het geval is :confused:

Laatst bewerkt:
Met een budget van €120 ga je het niet redden, ZEKER niet als je ook nog een processor moet en misschien ook nog een voeding. Ik zou dus gewoon gaan sparen voor een nieuwe PC...

Ja, dat kan in principe wel. Echter is deze kaart te slecht om Minecraft op 100 FPS te kunnen spelen, Battlefield 3 is niet te spelen. Wat firest0rm al zei, je processor is ook al te slecht en dus gaat dit gewoon niet lukken. Ga gewoon lekker sparen voor een zelfgebouwde PC waarmee je weer vooruit kunt met alle spellen van nu!

Daar mag iemand anders mee aan de slag, want ik kan dat niet echt. Multitasken, en gamen. (Minecraft en battlefield 3.) Budget: max. 400 euro.

Ga gewoon zelf eens op zoek, op internet is genoeg informatie te vinden. Als je snapt wat je koopt is het beter, snap je wat ik bedoel? Zo heb ik dat ook gedaan, zoek gewoon op winkels naar componenten in jouw budget en stel een lijstje op. Bekijk benchmarks om de prestatie te vergelijken van componenten. Je moet je je er wel in verdiepen i.p.v. iemand anders jouw keuze te laten maken...

Mooi zo, haha! :thumb: Ik garandeer je dat je er uiteindelijk veel plezier van gaat beleven! :)

met 400 euro kom je al een heel end verder maar alleen als je zelf al windows hebt en de assemblage gaat doen

heb je dit ook nog nodig dan komt er zeker nog 130 euro bij

om bf3 redelijk tot goed te kunnen spelen zou je je budget wat moeten uitbreiden, bv een hd5770 zou bf3 redelijk kunnen draaien, zn 40 a 50 fps op medium graphics. wil je echt goed en ook een beetje goedkoop, zou je kunnen kijken naar een gtx 560 ti of de normale gtx 560. verder een kleine opmerking, minecraft in 100fps dat ligt niet aan de videokaart, aangezien minecraft voor 75 procent processor based is, dus d.w.z dat je processor de fps van minecraft beinvloed en niet de videokaart. tenzij je er shaders aan toevoegd, maar das een ander verhaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan