Opgelost Wat zou een rede kunnen zijn dat converteren naar GPT niet lukt?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Ik heb een SSD schijfje en dat laat zich niet laat converteren naar GPT.
Wat zou hiervan de rede kunnen zijn?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Alleen als je alle partities op de SSD-schijf verwijdert, kunt u deze met succes naar GPT converteren.
Waarschuwing: Om gegevensverlies veroorzaakt door het verwijderen van partities te voorkomen, moet u eerst een back-up maken van alles wat belangrijk is via back-upsoftware.

Boot sector virus bescherming uitschakelen in de BIOS van de computer. Sowieso alle programma's die de schijf zouden kunnen aanspreken, voor indexeren of scans, uitschakelen. U moet zijn aangemeld als gebruiker in de groep Administrators en het programma uitvoeren met Administrator rechten.

Ik dank jullie allen. Het is inderdaad gelukt.

in windows\system32 staat een tool mbr2gpt.exe . Hiermee zou het ook moeten lukken. Werkt zelfs met de C: schijf die op dat moment in gebruik is.

Prachtig, ga ik proberen.

Ik had een zeer uitgebreide en uitstekende uitleg gevonden over de inhoud van RogerS (in windows\system32 staat een tool mbr2gpt.exe) echter weer verwijdert. Kost mij wel een kwartier om dit te vinden en goed na te kijken maar dat geeft niets. In deze gevallen plaats ik dan een link met een korte titel.

Dit bericht is verwijderd omdat ik commentaar kreeg dat ik veel kale links plaats. Dat is niet helemaal correct, kijk maar naar de uitgebreide antwoorden/teksten die ik vaak geef (met alternatieve werkwijzen). Maar goed, als links met goede oplossingen en adviezen waar ik lang naar heb gezocht niet op prijs worden gesteld, mij prima.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan