Wat zou ik moeten vragen voor deze site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lechuque

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Allereerst een mooie zonnige dag toegewenst aan eenieder.

Ik ben net met m'n 2e website bezig met een vriend/designer,
en ik zou bij god niet weten wat ik moet vragen voor deze website.

Er is al een prijs afgesproken, maar ik zou graag voor toekomstige afspraken
graag een beetje in de goede richtin willen zitten met de prijs.

Ik heb al wat research gedaan maar de prijzen zijn zo uiteelopend,
dat het allemaal niet veel duidelijker is geworden.

Misschien dat een van jullie een indicatie zou kunnen geven.

Alvast bedankt.

http://www.proboxdesign.nl/marc/index.html

Eh, het genoemde "Domain value tool" moet de waarde van het domein vaststellen (bv. op grond van populariteit en ranking in zoekmachines). Als het resultaat al geen dolle fantasie is (dat kan ik uit het proberen van de link niet opmaken), dan is het in elk geval geen enkele indicatie voor de waarde van het ontwerp!
  • Hij staat bv. nu nog bij probox op de site, en niet op domeinnaam van de klant.
  • Als een site al 15 jaar goed draait, heeft ie al een prachtige ranking; een nieuw ontwerp zal pas op termijn zijn waarde moeten bewijzen. Als het domein net nieuw is, en nog niemand er links naar heeft, maakt het ontwerp weinig uit voor de ranking, enz.
  • Als er alleen nog maar "Lorem ipsum" in staat en geen echte waardevolle inhoud, is sowieso de ranking erg laag. Het trefwoord "Lorem" zegt niet zo veel (en daar zijn al 35.800.000 resultaten van)!
Waarde ontwerp is denk ik o.a.: waarde design (hoe uniek; volstrekt eigen ontwerp of aangepast template; eigen afbeeldingen/foto's of uit stock, enz.) + waarde functionaliteit (wat kan de site; met/zonder CMS, bijzondere functies, enz.) + waarde omvang (4 of 400 pagina's) + waarde kwaliteit (technische kwaliteit volgens webstandaarden c.q. webrichtlijnen) + draagkracht doelgroep + status ontwerper.

De laatste zijn ook niet onbelangrijk! Als ik ontwerper ben bij een gerenommeerd bureau en bv. de Bijenkorf-website of 3 verzekerings-websites heb gemaakt, mag/kan ik meer vragen bij een ander groot bedrijf dan als ik een beginnend ontwerper ben die een klantenbestand moet zien te veroveren en vooral mikt op de plaatselijke middenstand.

En natuurlijk de vraag: is het alleen het ontwerp, of ook de feitelijke bouw en/of redactionele bijdragen? (= aanzienlijk meer werkuren!) - En: zit er ook onderhoud aan vast, of doet de klant dat zelf, enz.
Er zijn dus nogal wat factoren die een rol spelen, en vandaar denk ik ook de uiteenlopende bedragen die je bent tegengekomen.
- Maar van prijzen heb ik helaas geen verstand. :confused:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
.... dan is het in elk geval geen enkele indicatie voor de waarde van het ontwerp!

Mijn link was meer bedoeld als lachertje, want ..
Ik heb al wat research gedaan maar de prijzen zijn zo uiteelopend,

@ csshunter

Fijn, dat je zo uitgebreid reageert. :thumb:

Bedankt, heb ik over het hoofd gezien, wij, de designer en ik zijn beide met de code bezig, en hij heeft er nog minder kaas van gegeten dan ik, vandaar dat er wel eens
wat mis gaat in de code.

The site is vanaf de grond af opgebouwd, geen template, zelf ontworpen design,
geen cms, wel wat javascripts 'geleend'.

Ook php voor het contact formulier zelf geschreven.

En met uiteenlopende prijzen bedoelde ik voor vergelijkbare sites, (paginas, foto's enz)

bedankt voor de toelichting, helaas wordt ik hier ook niet veel wijzer van.
I.i.g Bedankt voor je tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan