Wat zwervende profiel probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Hallo,

Ik ben nu bezig met windows server 2008 standerd met een domein en een terminal.
Nu heb ik wat namen aan gemaakt een een profiel dus //ENNO-INC-MAIL2/Profiles/%Enzo.Verhoeven/
Ik meld aan op een computer die in het domein zit en ik krijg de melding:
''U bent aan gemeld met een tijdelijk profiel, u kunt niet bij uw bestanden en alles wat u aanmaakt wordt bij het afmelden verwijdert. Ik kan dus ook niet bij mijn bestande die op de server staan.

Wat moet ik nu doen

Mvg

enzoishier

a. De profielnaam is: \\ENNO-INC-MAIL2\Profiles\Enzo.Verhoeven
Dus met \-tekens ipv. /-tekens en zonder % teken er in.
Mogelijk dus verkeerd ingesteld in het tabblad Profile van de gebruiker in Active Directory Users and Computers.
b. Natuurlijk moet ENNO-INC-MAIL2 te resolven zijn voor het werkstations [ik neem aan dat je DNS-servers goed hebt ingesteld op het werkstation.]
c. Natuurlijk moet op map Profiles de Deel- als Mapniveau rechten voldoende zijn voor de gebruiker om er zijn zwervende profiel op te mogen zetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat ook vaak helpt bij dit probleem is de betreffende PC uit het domein halen, dan de netwerk kabel eruit halen en de PC herstarten.
Log in met het lokale account van diezelfde gebruiker en sluit de PC weer af.
Doe de netwerkkabel terug, start de PC, login als domein administrator en hang de PC weer in het domein.
Daarna zou de domein gebruiker weer moeten kunnen inloggen zonder probleem met het profiel.

Ja de dns van de pc is de server ip
en de rest heb ik de microsoft tutorial opgevolgd dus dat zou moeten werken ik ga even kijken bedankt voor de info

@dnties ENNO-INC-MAIL2 is de computer naam de domein heet server.enno-inc.com daarnaast is het met jou info nog niet gelukt. Ik krijg nog steeds de melding. Zou er nog een andere manier zijn

Tsja, doe eerst maar eens een sloot schermafdrukken:
a. [Windows-toets]r toetscombinatie -> explorer.exe \\ENNO-INC-MAIL2\Profiles
(oftewel de huidige inhoud van die gedeelde Profiles map)
b. Ik neem aan dat je het zwervende profiel niet vantevoren had aangemaakt, maar de bedoeling was dat het zwervende profiel na eerste aan- en afmelding opgeslagen zou worden op de server?
c. Tabblad Profile van de gebruiker in Active Directory Users and Computers
d. Share-/Deelrechten van de gedeelde Profiles map. Opvragen vanaf de computer die de map deelt (=ENNO-INC-MAIL2)
e. Maprechten van de map die gedeeld is als Profiles. Opvragen vanaf de computer die de map deelt (=ENNO-INC-MAIL2)
f. Doe a. ook op het werkstation, ingelogd als die ene gebruiker met dat tijdelijke gebruikersprofiel. Maak daar een submap, maak wat tekstbestanden (zowel in de hoofdmap als in die gemaakte submap), wijzig die tekstbestanden en sla de wijzigingen op, gooi de tekstbestanden en submap weer weg. Dat zou moeten werken als de deel- en maprechten (meer dan) voldoende zijn voor de aanmeldende gebruiker. Gaat het niet, dan is er wat mis (zie o.a. d. en e.).

Tijs.

Dit probleem heeft systeembeheer heel wat hoofdbrekens gekost.
Heel veel herstel pogingen gedaan.
Met hardware aan de slag geweest.
Noppes

Uiteindelijk heeft hij een nieuw profiel aangemaakt en je raadt het al. Loopt als een trein.

Misschien een tip voor jou?

Ik ga de server opnieuw instaleren en dan kijk ik wel wat er komt.
Bedankt voor jullie steun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan