Watch Dogs Foutcode 0xa7fe433c

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjarnekrottje

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2014
Hallo,

Sinds kort heb ik het spel Watch Dogs gedownload.
Nadat hij opstart, en het ubisoft logo weg is, krijg ik de volgende melding:

De instructie op 0xa7fe433c verwijst naar geheugen op 0x000001a0. Een lees- of schrijfbewerking op het heheugen is mislukt: read
Klik op OK als u het programma wilt beeindigen

Ik heb al vanalles geprobeerd, van de map Prefetch legen, tot cCleaner gebruiken, maar niets heeft geholpen.
Wat moet ik doen?

(Voor systeem eigenschappen, klik op ''Bekijk systeem'')

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

bjarnekrottje

Laatst bewerkt:
Hoi en welkom op Helpmij.nl :thumb:

Ik heb je vraag even verplaatst naar de juiste sectie. Daar maak je ook meer kans op een passend antwoord
.

ik kan er zelfs niks over vinden misschien dat het helpt om de nieuwe patch te downloaden en installeren daar worden best wel veel bugs verholpen
en probeer het opnieuw te installeren misschien dat dat helpt
en nog een vraag bedoel je met downloaden via torrent of heb je het spel ook echt gekocht?

Bedankt Terrarabo.

Na enige keren opnieuw opstarten en proberen, nog wat scans uitvoeren en googlen, krijg ik bijna dezelfde fout(en):

De instructie op 0xc85adc57 verwijst naar geheugen op 0x00000074. Een lees- of schrijfbewerking op het heheugen is mislukt: read

EN

De instructie op 0x9d6e433c verwijst naar geheugen op 0x000001a0. Een lees- of schrijfbewerking op het heheugen is mislukt: read

EN

De instructie op 0xa7fe433c verwijst naar geheugen op 0x000001a0. Een lees- of schrijfbewerking op het heheugen is mislukt: read

Ze gebeuren volkomen willekeurig, de ene keer die, en darna de ander.
Eerst start ik het spel op, en daarna verschijnt het ubisoft logo.
Tot zover, zo goed.
Maar wanneer de verschillende opslagicoontjes verschijnen, crasht het spel, en krijg ik een van de bovenstaande foutmeldingen.
Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen, help mij a.u.b.

Mvg,

bjarnekrottje

Update:
Ik heb het spel eerst gedownload via torrent op een andere pc, en getest of het een leuk spel was.
Daarna heb ik hem gekocht, en op mijn eigen pc geinstalleerd, maar daar werkt hij helaas niet op.
Ik heb de gekochte versie net op de andere pc geinstalleerd, en daar doet hij het wel op.
Helaas is dat niet mijn pc, dus ik kan het er ook niet op laten staan en daarop spelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
om problemen met het ram en de hdd even uit te sluiten zou je wat test willen doen en de resultaten even hier willen zetten
om de hdd te controleren zul je dit programma moeten downloaden ---> link (download de standaard editie)
en voor het ram:
Open Hulpprogramma Windows Geheugencontrole door te klikken op de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ Geheugen in het zoekvak en klik vervolgens op Geheugenproblemen van uw computer vaststellen. En klik dan als een venster verschijnt klik dan op nu opnieuw opstarten en controleren op problemen

Laatst bewerkt:
als je het nou eens weer dat torrent bestand download en probeert of die het dan wel doet dan weet je wat beter waar de fout licht heb je verder ook alle drivers geüpdatet?

Hallo Granitk7,

Ik heb het torrent bestand (en nog een paar andere voor de zekerheid) gedownload, maar geen van allen werkt.
Ik krijg steeds de fout ''De instructie op 0xc85adc57 verwijst naar geheugen op 0x00000074. Een lees- of schrijfbewerking op het heheugen is mislukt: read
Klik op OK als u het programma wilt beeindigen'', maar de waardes ( de 0xc85adc57 en de 0x00000074 veranderen soms, maar de rest blijft hetzelfde)
De drivers had ik ook al geupdate (en nog eens gecheckt door SlimDrivers te runnen), dus daar ligt het probleem ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
@bjarnekrottje
Welkom op Helpmij :)

Gebruik het berichtenvenster "snel reageren" als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop" a.u.b.

Succes verder met je vraag.

de drivers moet je zelf downloaden en installeren die programma's werken nooit zo goed die dat voor je doen
ga is naar strart --> apparaatbeheer en kijk is of je een geel driehoekje ziet misschien mis je wel een driver
heb je dit probleem ook bij andere games?

Laatst bewerkt:
De apparaten met een sterretje ervoor zijn: RAMDiskVE, en SXUPTP Driver.
Weet iemand toevallig een goede site om daar de juiste drivers voor te downloaden?

Ja, ik heb dit probleem nu ook met andere games.

EDIT:
De driver voor het apparaat SXUPTP Driver heb ik gevonden door dit programma te downloaden en te installeren, ook al gebruik ik het niet, nu is het gele driehoekje daar wel weg. Nu hoeft ik alleen nog maar RAMDiskVE.

Laatst bewerkt:
Helaas heeft dit geen succes gemaakt.
Zou het misschien helpen als ik Windows naar mijn computer naar fabrieksinstellingen terugzet?
(Ik weet niet of dat zou helpen, ik zeg maar wat)
Of weet iemand nog een andere oplossing?

heb je dit probleem altijd al gehad?
als je er geen last van had in het begin zou je het misschien helpen
als je er al altijd last van hebt gehad dan denk ik van niet
maar ik zou eerst proberen of je de driver kan vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan