Watctbot IP camera - intern niet eens te bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

roderikgroot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Heren,

Naar 14 weken wachten eindelijk mijn watchbot van groupon ontvangen!
Vol moed gaan aansluiten.. maar dat word nu erg minder..

Ik heb namelijk voor elkaar dat hij hem ziet in het programma van de ip-camera (zie screen)
screen.jpg

Maar nu als ik er op klik, opent hij een browser om vervolgens de interne software van de camera weer te geven
alleen daar krijg ik dan te lezen, waiting for respons en vervolgens Cannot display the page.

Ik heb in mijn wifi router een poort vrij gegeven in het NAT gedeelte en heb nu geen flauw idee meer
wat ik niet goed gaat. zie ook screen screen2.jpg

Graag jullie hulp, ben inmiddels 5 dagen bezig en het duurt niet lang meer of ik gooi die watchbot
zelf weer terug naar Engeland ;-)

Gr. Roderik

Laatst bewerkt:
Heb je ook een merk en type voor ons, dat zou schelen met uitzoeken...

Je portforwarding ziet er goed uit (screen2.jpg). Wél moet je zeker zijn dat de standaardgateway die in de Watchbot camera is ingesteld het ip-adres van je router is (dus 192.168.2.254). Als de Watchbot camera zijn ip-adres via "Automatisch toekennen" (ook wel DHCP genoemd) krijgt, dan zal dat automatisch al goed staan.

M.b.t. dat je camera: Ik vermoed dat de Watchbot een ActiveX element gebruikt. Dus als Internet Explorer niet de standaard browser is opent het Watchbot venster dus in een browser die niet met ActiveX overweg kan.
Zet dus (tijdelijk) een Internet Explorer als standaardbrowser, mocht dat nu niet het geval zijn.
PS: Ik neem aan dat vereisten, bijv. welke webbrowser geschikt is voor die camera, gewoon in de handleiding staan...

Tijs.

Heren,

dank voor jullie reacties!

@bnties: Ik weet niet of de gateway in de camera hetzelfde is als die in de router, hoe kom ik daar achter ?
DHCP was een optie bij de installatie van de camera, maar dit lukte niet omdat hij elke aangaf dat iets niet overeen kwam, ik weet alleen niet meer wat..

bedankt alvast weer!

@bnties: Ik weet niet of de gateway in de camera hetzelfde is als die in de router, hoe kom ik daar achter ?

De status pagina's bekijken van de camera waar de huidige IP-instellingen staan vermeld (er moet een 192.168.2.x ip-adres staan). Het standaardgateway ("Default gateway") adres-veldje moet overeenkomen met het interne ip-adres van de router (dus 192.168.2.254).

Tijs.

Euhhh.. sorry maar blijkbaar weet ik er echt geen **** van...

Ik heb zelf ingesteld op de watchbot wat de gateway is, die gateway heb ik namelijk weer opgehaald via
cmd, config/all

Waar gaat het mis ?

11.jpg

Je portforwarding en de ip-instellingen van de webcam staan goed, vooropgesteld dat je de camera in je thuisnetwerk kunt bekijken via http://192.168.2.1:4569
Probeer ook uit: http://192.168.2.1

Gebruik voor beide links Internet Explorer, en kijk of je verbinding krijgt en zo ja, of daar nog gevraagd wordt of er ActiveX controls geïnstalleerd moeten worden. Natuurlijk dat dan doen en dan (hopelijk) krijg je beeld.

Blijkt http://192.168.2.1 de juiste link te zijn, dan moet je voor toegang tot de cam vanuit buiten je thuisnetwerk niet poort 4569 maar poort 80 portforwarden.
[Het kán zijn dat je router dat 'blokkeert' omdat ook de configuratie van de router zelf via poort 80 plaatsvindt. Tevens (als je in België woont) is het simpelweg zo dat bij bijna alle providers aldaar alle poorten t/m 1023 helemaal DICHT staan, dus dat je niet poort 80 kunt bereiken vanaf buiten je thuisnetwerk.]

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan