timmie1
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 mrt 2009
Goedenavond,
Mijn moeder heeft een Acer aspire 1642wlmi laptop. Deze is al redelijk oud.
Hij heeft een Pentium processor 1,6 ghz, 1,5 gb RAM en 60 gb harde schijf.
De laptop heeft het laatste halfjaar allerlei kuren gehad die ik steeds verholpen heb.
Bankje RAM erbijgedaan, andere koeling, nieuwe netwerkadapter, etc.
De harde schijf heb ik laatst met SpeedFAN Smart geanalyseerd, hij geeft maar 5 blokjes performance en 1 blokje fitness.
Gisteren liet ze er een kop water over vallen. Ik heb hem opengemaakt, het water is opgedroogd.
Zou ik deze laptop zonder gevaar nu kunnen opstarten en zou ze hem dan weer een tijd kunnen gebruiken?
Of zou ik toch een nieuwe kopen? Ik denk persoonlijk dat het de moeite niet meer loont om de laptop te repareren...
Ze gebruikt hem nu voor haar werk en heeft nooit het geduld gehad om mij een backup te laten maken.
Dit lijkt me wel nodig aangezien de toestand van de harde schijf...?
Timmie1
Mijn moeder heeft een Acer aspire 1642wlmi laptop. Deze is al redelijk oud.
Hij heeft een Pentium processor 1,6 ghz, 1,5 gb RAM en 60 gb harde schijf.
De laptop heeft het laatste halfjaar allerlei kuren gehad die ik steeds verholpen heb.
Bankje RAM erbijgedaan, andere koeling, nieuwe netwerkadapter, etc.
De harde schijf heb ik laatst met SpeedFAN Smart geanalyseerd, hij geeft maar 5 blokjes performance en 1 blokje fitness.
Gisteren liet ze er een kop water over vallen. Ik heb hem opengemaakt, het water is opgedroogd.
Zou ik deze laptop zonder gevaar nu kunnen opstarten en zou ze hem dan weer een tijd kunnen gebruiken?
Of zou ik toch een nieuwe kopen? Ik denk persoonlijk dat het de moeite niet meer loont om de laptop te repareren...
Ze gebruikt hem nu voor haar werk en heeft nooit het geduld gehad om mij een backup te laten maken.
Dit lijkt me wel nodig aangezien de toestand van de harde schijf...?
Timmie1