watercooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdelft

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Ik heb in mijn enthousiasme een watercooler gekocht. Alvorens hem proberen in te bouwen wil ik proefdraaien buiten de pc. In de gebruiksaanwijzing staat dat er 50 ml koelvloeistof in moet en voor de rest water. Mijn vraag is moet dit gewoon of gedestileerd water zijn ?
En ook vraag ik mij af of dat het systeem ook op mijn videokaart past. Op de doos staat dat hij geschikt is voor nvidea, ik heb een nvidea geforce xt 5600 maar op de foto in de gebruiksaanwijzing zie ik een heel andere kaart dan die ik heb. Mijn laatste vraag is of de northbridge niet ook watergekoeld moet of kan worden.

mineraal, kraan of gedemineraliseerd water maakt niet zo veel uit. Wil je zeker zijn zou ik gedemineraliseerd water gebruiken, doe je normaal gezien niets mis mee.

gedestilleerd water gaat altijd beter zijn, hier zit geen "vuiligheid" in. Je pomp gaat dan bijvoorbeeld niet anslaan met kalk.

Mm, veel vragen en weinig tot geen:shocked: info over je systeem.

Wat voor moederbord heb je (voor die Northbridge Cooling)
Welke processor heb je?
Wat voor waterkoelsysteem heb je gekocht?
Hoeveel van die 'koelelementen' heb je erbij?

mineraal, kraan of gedemineraliseerd water maakt niet zo veel uit.

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn, dat gewoon kraanwater ook zou kunnen:confused:

Voor waterkoeling wordt met name gedemineraliseerd water voorgeschreven!

Inderdaad.
# Omdat water koeling redelijk gevoelig is voor bv. algen en corrosie kun je er niet zomaar kraanwater in gooien. Gedemineraliseerd water (demi water) i.c.m. een anti-corrosie vloeistof is de beste oplossing. Er bestaan ook kant-en-klare oplossingen zoals voorgemixte koelvloeistoffen die in auto's worden gebruikt (bv. Engine Ice). Een interessante eigenschap van deze koelvloeistoffen is dat het de oppervlaktespanning van het metaal verhoogt waardoor er betere warmteoverdracht plaats vind.

Hieronder volgen enkele veel gebuikte anti-corrosie vloeistoffen en met welke verhouding je ze t.o.v. water moet toevoegen in Liters:
- WaterWetter: 1:30
- CorrosieProtect: 1:30
- Antivries: 3:10
- Autokoelvloeistof (puur): 1:5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan