watercooling

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToBbErT

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Beste mensen

Ik heb een tijdje geleden last gehad van een kapotte voeding.Die had mijn watercooling kapot gemaakt.Na lang zoeken was ik er eindelijk achter dat het print plaatje (die mijn watercooling aanstuurd .fans pomp.display)
helemaal bruin was van achter,dus ik nam aan dat het daar aan lag.Ik heb bij mycom een nieuwe besteld en vandaag kreeg ik hem binnen.Nu heb ik hem er weer ingebouwd maar nog steeds hetzelfde probleem.:evil:
Ik sluit aan de voeding mijn watercooling aan.Als ik dan pin 4 en 6 aan elkaar koppel van de ATX stekker moet normaal gesproken de watercooling gaan lopen.Dus niet.De voeding springt aan maar gelijk ook weer uit.Nu ben ik een beetje aan het *****n met dat print plaatje.Als ik mijn display aansluit blijft ie draaien en geeft ie alles mooi aan.Gooi ik er 1 fan bij dan blijft ie draaien gooi ik er 2 fans bij blijft ie ook draaien.Bij de 3e fan kapt ie ermee.het maakt niet uit in welke volgorde ik ze erin steek zodra ik teveel op dat printplaatje aansluit kapt ie ermee.Als ik de pomp aansluit (als enigste) gebeurt er niets.Dus ik neem aan dat de pomp dood is.Maar hoe zit het dan met die fans?
Alle 3 de fans zijn piko bello in orde.Met 2 fans draai ie prima,stop ik er die 3e bij dan is het over.Waarom kap het zaakje ermee als ie teveel weerstand krijgt.Nieuwe voeding van 450w nieuw printplaatje.Alles lijkt in orde pls help me ik kom er niet meer uit!

Greetz ToBbErT

Hallo

Pin 4 en 6 van a.t.x. zijn slechts +5v. deze doorlussen heeft geen enkele zin.

Je zou echter pin 8 "power good" en pin 14 "ps on" met de massa moeten verbinden.

Massa op de connector is o.a. pin 3 en 5 .

Peter

Als eerste harstikke bedankt voor je vlugge reactie.
Alles loopt weer :D yes yes yes!!
Wat je uitlegde snapte ik niet,pin 8 bestaat niet op mijn ATX stekker.Maar goed na lang vervelen met het doorlussen gaf ik het op en heb ik de atx gewoon op het mobo aangesloten.En het werkte weer.Ik weet niet hoe ik bij 4 en 6 kom :S.1000x Dankje wel ;)

Greetz ToBbErT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan