watercooling

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hey,

Ik ben niet echt bekend in het wereldje van de watergekoelde pc's.
Kan iemand mij wat goede merken noemen (ik weet dat thermaltake er één is) of misschien beter nog:
iemand die mij een goede set kan noemen?

Ook zou ik graag de hoofdpunten willen weten waarop je moet letten bij het kopen van waterkoeling.

een alles in één systeem. ik probeer steeds goed spul erin te hebben zitten en ben ook steeds op zoek naar betere producten.

jaja dat snap ik, was ik zo vaag dan?

ik wil ermee internetten, gamen, office dingen alles.
heb 2 24" monitoren en een 5.1 geluidset, geforce gtx 260 videokaart zit er al in en de tweede komt hoop ik ook snel. (SLI). 700W voeding van Coolermaster. Geeft dat beetje een beeld?

Je doet het zlef?
Dan kan je namelijk beter gewoon losse onderdelen gebruiken.

En welk doel heb je met waterkoeling?

cpu inderdaad, maar door de 2e videokaart wordt het waarschijnlijk ook de videokaarten koelen.

welk doel ik ermee heb? nou koelen natuurlijk ;)

klopt, maar lucht gaat al snel veel lawaai maken als je goed moet koelen en waterkoeling ziet er leuk uit. ook schijnt het veel beter te koelen.

overclocken zie ik pas als mogelijkheid als ik eenmaal waterkoeling gebruik

In principe is luchtkoeling net zo stil als waterkoeling.

Ik ben met een aantal andere mensen op tweakers.net bezig geweest met een highend stillepc. Men begon met waterkoeling maar daarna is toch de stap gezet naar goede luchtkoeling. Dat is stiller te krijgen. Ook al omdat je niet te maken hebt met pompen en de radiator niet hoeft te koelen.
Wil je ook overklokken dan is waterkoeling wel de manier om toch ook nog een beetje stil systeem te houden.
Het beste is alleen om je in losse onderdelen te verdiepen.

1. zorg voor de grote kast voor alle onderdelen
2. kies een goede radiator (met voldoende stille koelers)
3. kies voor een goede pomp met waterreservoir
4. kies goede koelblokken voor gpu en cpu.

Dan natuurlijk nog wat slangen en dergelijke en je kan aan de slag.

ah okay, maar zeg eens eerlijk: ga jij liever voor waterkoeling of luchtkoeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan