Waterkoeling aanschaffen Game-Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Beste Helpmij'ers,

Ik heb een systeem met de volgende specificaties:

Processor: Core i7 860
Moederbord: Asus P7H55D-M EVO
Behuizing: Coolermaster Elite-430
Geheugen: 4 * 2GB DDR3 PC10600 1333MHz (M378B5673EH1-CH9 1005)
Videokaart: HD6970 Powercolor LCS
Huidige Cpu-Koeler: Thermalright IFX-14
Ssd: Vertex 3 120gb
Case Fans: Sharkoon fan 140mm • Airflow 140,75 m³/h • Geluid: 33dB
Cooler CoolerMaster 120mm • Airflow: 44.03 CFM • Geluidsproductie: 19.8dBa
Voeding: Coolermaster GX Series V2 750W

Ik heb deze videokaart laatst in mijn bezit gekregen en heb nu het idee om over te stappen naar een zo goed mogelijk gekoelde pc. Waterkoeling dus :thumb:.

Doel: het zo hoog en stabiel mogelijk overclocken van mijn pc. Als het mogelijk is zou het ook fijn zijn dat je fans op momenten dat je ze harder nodig hebt harder kunt zetten, zodat er niet altijd teveel geluids productie is.
Budget: €250,-

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen bij voorbaat dank :o

Laatst bewerkt:
2 dingen die je kan doen
1) reeds voorgemaakte waterkoeling (alle buizen aangesloten,meestal niet fancy (geen kleuren of doorzichtbare dingen)) Deze zijn redelijk handig en snel te monteren
Ze zitten vaak in een gesloten circuit zonder reservoir, dus je moet ook niet alles bijvullen. Wel is alles in dezelfde grote. En is de keuze waar je de koeler voor het water zet beperkt
(meestal enkel voor cpu!)
2) Zelf alles aansluiten, en ook kiezen welke dingen je gaat koelen. Vaak ook duurder en lastiger te maken. Maar je kan wel meer doen, en ook betere ordening van je buizen. Ook kan je kiezen
of je met kleuren gaat werken als dat je intereseerd. je moet zelf buizen knippen reservoir vullen, enz..

Maar de belangrijkste vraag wat je allemaal gekoeld wil hebben. GPU,CPU,RAM,HDD/SSD,north/south bridge...
Als je enkel je cpu gaat koelen ga je deze wel koeler maken, maar het geluid blijft hetzelfde (door de fan(s) van koeler voor het water)

gr,
Maxim

Ik weet ook niet goed wat van groot belang is voor het koelen van een overclockte pc. Misschien is het ook wel beter als ik een ander moederbord aanschaf.

De cpu en gpu dienen zowiezo watergekoeld te zijn. De videokaart heeft daar al aansluitingen voor. Zoek de videokaart anders maar op deze is standaard met waterkoeler. Ik weet niet van hoe groot belang de Ram, SSd, north en south bridge zijn voor een overclock.

nah die laatste is enkel echt voor het estetische.
Ik denk dat jouw beste optie het tweede is. Heeft je GPU aansluitingen voor buizen van de waterkoeling? of moet je nog een hulpstuk plaatsen op de Graphische processor?
gr,
Maxim

Beste Maxim,

Ik weet niet wat het beste is, maar wil een zo goed mogelijke overclock creeëren voor €250,- met de middelen die ik heb. Kun je misschien iets aanraden?

Zo ziet mijn videokaartPowerColor-HD-6970-LCS.jpg

Dat is het geen dat ik heb.

Mvg

Ik heb het volgende samengesteld:
Er moeten nog fans en fittingen bij, maar ik weet niet welk slang, fittingen en fans ik het beste kan nemen. Ziet het voor de rest goed uit?

Naamloos1.jpg

er passen geen 9 120mm radiators in deze behuizing
hoogstens 6 en dat is met extreem veel water tubing

je kast is niet optimaal voor waterkoeling verder vraag ik me ook af waar je het resevoir gaat plaatsen en de waterpomp

van coolermaster website elite 430

Top: 120 mm fan x 2 (optioneel)
Front: 120 mm blue LED fan x 1,140 mm fan x 1 (optioneel)
Rear: 80/90/120 mm fan x1(optional)
Side: 120 mm fan x 1(optional)
Bottom:80/90/120 mm fan x1(optional)

ik raad je aan om het op 3 radiators te houden 2 top en 1 rear dan blijft de tubing ook een beetje netjes

Laatst bewerkt:
het zou alleen goed werken als je voor de Corsair H100 gaat en vraag me af of deze in je kast past

de H60 is amper beter dan bijvoorbeeld een Scythe mugen 2
en denk dat het zelfde verhaal is met de H70

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan