waterkoeling doe-'t-zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

GillianB

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Hallo allemaal,

Ik wil met m'n systeempie overstappen op waterkoeling, maar ik wil 't zelf doen; geen standaard kit kopen dus. De componenten die ik hierbij wil koelen zijn de CPU, de GPU en de bridge op me mobo. Nouw kan je dus de koppies los kopen (die dingen die je op de CPU en GPU plaats). De slangetjes en een pompie (eheim) heb 'k al. Alleen een reservoir moet ik nog hebben. Waar moet ik allemaal op letten bij het in elkaar zetten? En hebben jullie nog tips en trics voor deze doe-'t-zelfer:rolleyes: Slangetjes e.d goed aansluiten komt wel goed want daar moet ik ook op letten bij me aqaurium(s):thumb:

Thnx, handige links.

Als ik me vga en cpu koel d.m.v water kan ik beter ook nog maar 2 case fans erbij laten? Dus 1 onder om koude lucht naar binnen te blazen en 1 boven om warme lucht naar buiten te blazen.

Edit/
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=309265&cks=PRL dat kitje, dan kan ik er toch ook nog een vga stuk tussen zetten? Die is namelijk wel erg goedkoop:D

Laatst bewerkt:
Meestal word nog iets verluchting voorzien voor de kast dus je kan best nog die twee casefans houden. want bv je hd, voeding, etc maken ook warmte aan.

Dus die fans houd ik sowieso wel. Ik vind het alleen zo raar dat (bijna) alle standaard kits
alleen de CPU koelen en de vga e.d niet.

vga koeling is op dit moment nog niet zo'n groot probleem om bijna geruisloos te koelen met luchtkoeling.

Maar als ik ga overklokken wordtie zonder waterkoeling toch veel te heet? Of voldoet een goede fan (een Zalman b.v)?
En al heb ik een losse vga dan is de northbridge toch niet ingebruik, of te wel die hoeft dus niet meer gekoeld te worden. Of zie ik dat fout?

Laatst bewerkt:
mijn 6610xl (is eigenlijk een model dat tussen de 6600 en 6600gt zit)
als je deze overklok van 400 mhz gpu en 800 mhz geheugen naar 500 gpu en 1000 geheugen dan kom je nog toe met de standaard koeling maarja die standaard koeling stelt bij mij ook niet veel voor he.
Maar als ik jouw was zou ik zo'n arctic nemen waarbij de warme lucht direct naar buiten word gevoerd door de pci gleuf
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=62
dan blijft de warme lucht niet rond je graka hangen.
Maar ik zou toch maar wat rond kijken of je niets voor je graka vind want het is stom zo'n setje te kopen alleen voor je cpu.

Laatst bewerkt:
Ja kheb al een beetje rond gekeken en opzich kost zo'n vga elementje niet zoveel, dus doe ik m'n cpu en vga waterkoelen. Ik ben er nu wel zo'n btjuh uit hoe ik het ga doen. Alleen ik weet nog steeds niet of de chipset/northbridge gekoeld moet worden. Al heb ik de cpu en vga watergekoeld + 2 goeie case fans voor de rest (ook harde schijf enzo) is er dan nog wat anders wat ik misschien apart moet koelen (voor het ram geheugen neem ik koperen heatspreaders)?

Overklokken is sowieso niet goed voor je moederbord je componenten die niet worden gekoeld worden ook warmer dan de bedoeling is, wat is eigenlijk de reden dat je wilt overklokken?

Overklokken doe ik voor de lol, net als de waterkoeling. Ik weet dat alles heter wordt, maar dat is allemaal niet zo'n probleem. Ik wil alleen weten voor het moederbord, of daar nog iets extra gekoeld moet worden.

Heatspreaders op de southbridge (northe bridge ook?) en chipset koelt dus wel genoeg? Ik ga niet zo heel extreem overklokken overigens.

Persoonlijk begin ik het zotte kosten te worden. Want waterkoeling is niet zo goed als je zou denken. een goede lucht koeler met heatpipe werkt ongeveer evengoed en neemt niet zoveel plaats in.

Dat is wel zo, maar ik vind 't gewoon leuk om te doen (en tis mooi). Heatspreaders zijn de kosten niet. Ik ben er wel uit met wat ik ga doen en 't gaat me ong 100.- kosten. Dan is de CPU watergekoeld, de VGA ook, om me ram zitten heatspreaders (koper), chipset heeft een mooi blokkie en er zitten 2 zalman case fans in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan