Waterkoeling slangen etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolliee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Hallo iedereen!

Ik heb sinds een tijdje een Coolermaster V6GT (AMD Phenom II X4 965) en een XFX HD Radeon 5970 in mijn kast zitten. Maar ik word onderhand helemaal gestoord van het lawaai dat die dingen samen produceren.

Daarom leek het mij wel een goed idee om op waterkoeling over te stappen, omdat het 1. stiller is en 2. beter koelt (Aangezien ik mijn processor graag nog een tikje hoger overclock). Het enige probleem is dat ik vrij weinig verstand heb van waterkoeling, al helemaal als t op slangen, reservoirs, pompen etc. aankomt.

De koelblok voor mijn CPU en GPU zijn wat mij betreft al bekend, nml:

CPU & GPU (Als iemand iets beters weet, is allemaal prima)

Alleen hoe ik dit een beetje degelijk aan elkaar verbind, en wat er allemaal nog verder in mijn kast moet zitten is voor mij nog groot en deels een raadsel. Dus, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Prijs maakt op zich niet heel veel uit, t liefst wel onder de 400:). Mijn kast is de Antec Nine Hundered. Dus grootte is volgens mij niet echt een probleem. En, wat Blauwe UV vloeistof oid, zou natuurlijk ook wel heel vet staan bij mijn kast;). Maar ik weet niet wat het beste is natuurlijk. Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, of wat suggesties voor mij heeft.

Alvast bedankt!

Een radiator van een waterkoelinstallatie heeft over het algemeen ook een ventilator nodig. Lees in de supermarkt of zo de C't van deze maand, staat een heel stuk over koeling in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan