Waterkoeling .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinkywinki

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
191
Mijn kameraad heeft vaak last van de hitte in zijn computer:( hij heeft daarom veel coolertjes die het een beetje koel houden;) Mijn idee was om waterkoeling te gaan gebruiken:D
Heb helaas nog geen ervaring met waterkoeling dusss daarom post ik het effe hier:thumb:
Wat heb ik nodig om een goedgekoelde computer te hebben o.a videokaart,cpu,mobo,airflow.:) nieuwe voeding misschien?

Mijn systeem is
CPU= INTEL Core2Duo E8400 (S775 - 1333MHz - 2x3 MB)3,0
Mobo = Sata raid, +IDE < welke moet ik nog horen ;)
Voeding = 400W
geheugen = 2GB ddr2

Alle reacties welkom! :eek:
 
Een waterkoeling is eigenlijk meer bedoelt om het stiller te houden dan met Fans, maar soms kunnen Fans beter koelen dan waterkoeling. Voor een goede waterkoeling moet je toch wel heel wat geld voor neertellen:)
 
Een waterkoeling is eigenlijk meer bedoelt om het stiller te houden dan met Fans, maar soms kunnen Fans beter koelen dan waterkoeling. Voor een goede waterkoeling moet je toch wel heel wat geld voor neertellen:)

Waar is die uitspraaak op gebaseerd dan??
 
Ik had ooit eens bij de Para gehoord dat met waterkoeling de garantie op alle onderdelen vervalt, ik durf niet te zeggen of het waar is maar het lijkt me wel belangrijk detail.
 
Bedankt voor de reacties :thumb:
Het lijkt mij dat je met waterkoeling je pc kouder/koeler krijgt dan met aircooling:p
En als het inderdaad waar is dat je gararantie dan weg valt :eek: :(
Wat zijn de prijzen van een complete waterkoeling set>? Nieuwe voeding nodig etc?
Wat moet ik doen ??:confused:

Haal meestal mijn spullen bij http://perfect-systems.nl
 
Laatst bewerkt:
kijk eens op freezinghardware.com, dat is wel een goeie als je koeling nodig hebt. Verder heb je niet direct een nieuwe voeding nodig.

Aan je vraagstelling te zien denk ik dat je graag een complete set wil en niet iets zelf wil samenstellen. Dit kan mits je videokaart niet al te geevanceerd is, anders zou je hier een apart koelblok voor moeten bestellen.

Verder zou je je een beetje moeten verdiepen in de aansluitingen die je gaat/wilt gebruiken (slangdiameters met bijbehorende koppelingen), pomp, radiator en reservoir. Bekijk ook even waar je het wil/kunt plaatsen in/buiten je pc.

Ikzelf heb een tijdje geleden een setje gehad van Asetek. Niet het beste op de markt maar wel eenvoudig. Ik kon mijn cpu gpu en mobo netjes koelen en overclocken zonder dat ik last had van razende fans in mijn pc.

zet hier anders je setup, en het budget wat je er voor over hebt, even neer dan kunnen de heren (en misschien ik als ik tijd heb) er even naar kijken en je een voorstel doen.

Ik ben er zelf ook niet zo'n held in maar ik dacht dat dit wel redelijk in de richting komt waar je mee zou kunnen beginnen.

Vincent

oh ja: volgens mij is het niet zo dat je al je fans uit je kast kan halen wanneer je waterkoeling draait. Het word er denk ik wel koeler van, met waterkoeling maar prestaties hoeven niet altijd beter te zijn dan je luchtkoeling.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft een 8600GT ;)
Heb de prijs het liefst tot €150 ,- als dat mogelijk is..?:confused:
Met een goedkoop setje ( toch geen snelle lekkage?) En hoe zat het met de garantie van alle onderdelen bij het plaatsen van waterkoeling :)

Wou graag de CPU,Videokaart, HD'S, koelen DDR2 geheugen ook als dat mogelijk is...
Had ook nog wat gelezen over stikstof koeling:d Waarschijnlijk de Videokaart overklocken <<<

En zit hier trouwens nog wat bij? http://www.perfect-systems.nl/compu...coolers-water/_9/complete-sets-in-opbouw.html
 
Laatst bewerkt:
Bedankt:thumb:
Die ziet er netjes uit maar hij heeft best een goede CPU dus :( heb meer aan een watergekoelde videokaart voor gaming:p
 
Een waterkoeling is eigenlijk meer bedoelt om het stiller te houden dan met Fans, maar soms kunnen Fans beter koelen dan waterkoeling. Voor een goede waterkoeling moet je toch wel heel wat geld voor neertellen:)
Sla er de natuurkunde boekjes maar op na, water heeft een veel betere warmtegeleiding dan lucht.
Lucht geleidt warmte veel slechter. Denk v aan spouwmuren, dubbel glas, allemaal met lucht als... isolator !

Bij te ver koelen loop je wel het risico dat onderdelen drijfnat worden door condensatie.
Electronica en water zijn meestal niet de beste maatjes...
 
je kijkt natuurlijk ook eerst of er een lekkage is in een bakje;)

En effe over dat stikstof koelen. Dat is nog lang niet zo makkelijk. Ik ken iemand die dat doet. Ten eerste moet je een vergunning hebben. En ten tweede met een budget van 150 kom je niet zo ver.

Ik heb hier wel een winkelwagentje met jouw eisen. Ram enzovoort. Alleen overschrijd je dan wel dik je budget. Je zou wel kunnen overwegen om die voor de ram en hhd weg te doen. En daar gewoon een klein fannetje bij te zetten.
my.php
[/URL][/IMG]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan