Watermerk in PDF printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
270
Hallo allemaal,

Door de komst van het digitale tijdperk willen wij hier op het bedrijf steeds verder overgaan om offertes en facturen via email te gaan versturen.
Nu maken wij de offertes in een appart programma. Wij printen zulke zaken altijd op speciaal papier met het logo en KVK-/BTW-/rekening nummer.
Nu de vraag of het ook mogelijk is om hier een soort watermerk van te maken, hetzelfde wat ook mogelijk is in sommige printerdrivers en in Word (namelijk voettekst en koptekst.) en dan af te drukken als PDF zodat we dit mee kunnen sturen in de email.
Hoe wij het nu doen is het document afdrukken op het speciale papier en dan weer inscannen. Maar je zit dan alsnog met het papier.
Dus de vraag of er een (liefst freeware) PDF printer is die dit mogelijk maakt. En dat het programma waar we mee werken (Handsoft Pro) dit ook als printer ziet.
Als wij de offertes in Word zouden maken was het niet een groot probleem geweest omdat ik dan dit al heb:
Screen helpmij.jpg

Ik weet niet of het uitmaakt, maar wij werken dus in een terminal omgeving met Windows Server 2003.
Ik heb Admin rechten dus dat is niet een groot probleem.

Alvast bedankt,

Jelle
 
Volgens mij kun je dat gewoon in Word maken en het document dan opslaan als PDF.

Oeps!
Lees net dat je geen Word gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Die vraag zou ik logischerwijs stellen bij de leverancier en/of bij het bedrijf dat Handsoft Pro bij jullie bedrijf geimplementeerd heeft.

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan