Watermerk in tekstvak ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oossie

Verenigingslid
Lid geworden
19 nov 2002
Goedenavond,

in een sjabloon, word een stuk van de pagina afgeschermd met een tekstvak, maar nu wil ik in dat tekstvak een watermerk toevoegen, echter op het moment dat ik in het tekstvak een stukje typ, verdwijnt mijn watermerk naar de achtergrond.

Wie weet hoe ik in een tekstvak een watermerk afgedrukt krijg ?

Groeten Oosie

Heb op dit moment even geen word bij de hand (zit te spelen met een hagelnieuwe laptop :D) maar ik denk dat het op het volgende punt zit.

Dat je tijdens het typen geen watermerk kan kloppen het kan zijn dat wordt voor de leesbaarheid/typbaarheid het watermerk tijdelijk verbergd.
Heb je bij de opvulling van het tekstvak wel geselecteerd dat deze doorzichtig moet zijn? Of heb je daar het watermerk ingegeven.

Een mogelijke oplossing:
Je zou i.p.v. een watermerk in het tekstvak ook een plaatje er plaatsen die de helderheids instellingen heeft van een watermerk:
- Voeg het plaatje in
- klik rechtermuisknop op het plaatje
- nu weet ik de tabbladen niet precies maar er staat ergens een knop dat je hem achter de tekst kunt zetten klik deze aan.
Er is ook ergens de optie om de helderheid van het plaatje te veranderen als het goed is is er een voorgedefineerde instelling genaamd watermerk selecteer deze.
- klik op ok
- het kan zijn dat je de instelling achter tekst nog een keer moet doen (is standaard fout in word 2000)

Kom het antwoord eventueel nog wel verbeteren wanneer ik er office weer op heb staan (dit weekend hoop ik)

De groeten,
Mark

Gefeliciteerd met je nieuwe laptop, en dat je er maar veel plezier aan mag beleven :thumb:

Dat ik tijdens het typen geen watermerk zie vind ik niet erg.Maar ik heb een bovenzijde van het docoment, en onder staat een aparte kolom met wat gegevens, in het midden van het dokument staat een afbeelding als watermerk.

Op het moment dat ik ga typen in het sjabloon gaat de tekst die onderaan staat naar een volgende pagina, om dit te voorkomen wou ik in het gedeelte waar de text getypt kan worden een tekstvak toevoegen, echter als ik dan een brief afdruk staat dit textvak over het watermerk heen.Je zou mijn vraag ook kunnen wijzigen in : hoe zet ik de onderzijde van dit document vast?

Groeten Oossie

Dan moet je het watermerk in de koptekst/voettekst zetten.

Als je dit watermerk alleen op de eerste pagina wilt hebben moet je met secties gaan werken maar dat leg ik je wel uit als je dat wilt.

De groeten,
Mark

Gaarne ontvang ik dan uitleg, Ga nu stoppen morgen weer een dag

Alvast bedankt

Groeten Oossie

Geplaatst door oossie
Gaarne ontvang ik dan uitleg, Ga nu stoppen morgen weer een dag

Alvast bedankt

Groeten Oossie
Morge?? je bedoelt later vandaag zeker :p.

Maar is goed, ik zet vanmiddag office erop, denk dat ik kort daarna wel een kleine handleiding schrijf.

De groeten,
Mark

[EDIT]
Kleine tijpfout
[/EDIT]

Ik houd me warm aanbevolen, als je me een mail adres geeft zal ik ook het bestand naar je toesturen, is misschien handig.

Groeten Oossie

Ik ben net zoals jou verenigingslid dus e-mail = TheM@helpmij.nl is btw gekoppeld aan mijn hotmail adres dus wanneer het document vrij groot is kun hem misschien beter eerst inpakken.

Je zou natuurlijk het bestand ook op de forum kunnen zetten mits deze kleiner dan 100kb is. Maar als je dat bewust niet doet maakt het natuurlijk ook niet uit.

De groeten,
Mark

Ik plaats het document wel hier, wel heb ik de peroonlijke gegevens verwijderd.

Groeten Oossie

Bijlagen

Vanuit je voorbeeld.

De tekst onderin staat al in een tekstvak. Dit kun je op een eenvoudige wijze vastzetten.

Klik het tekstvak (KvK) aan. Zet je cursor in de gearceerde rand, rechter muisknop klikken.
Kies nu 'tekstvak opmaken'.
Kies tabblad 'indeling'.
Kies knop 'geavanceerd'.
Kies tabblad 'figuurpositie'.
Vink uit 'object met tekst verplaatsen'.
Vink aan 'anker vergendelen'
Vink uit 'overlapping toestaan'.
Kies tabblad 'tekstomloop'.
Kies 'Boven en onder'

Klik OK tot je weer in je document terug bent.

Nu nog een terzijde, in je voorbeeld staat het tekstvak erg hoog, misschien is er ruimte voor tekst onder het vak op deze pagina. Dan moet je ofwel dit tekstvak lager plaatsen, ofwel je ondermarge wijzigen.

Alle 'tekstvak' hierboven slaat op KvK uit je voorbeeld.
Als je die tekst op iedere pagina onder aan wilt hebben moet je de tekst uit het vak kopiëren en in de voettekst zetten. Eventueel ondermarge aanpassen.

Sucses.

Wanneer je voor een gedeelte (bv eerste pagina) een andere kop/voettekst wilt hebben doe je dit als volgt:

- Menuitem invoegen->eindemarkering
- Kies voor Volgende pagina die onder het kopje type sectie-einde staat
- Ga nu naar menuitem beeld->koptekst en voettekst
- Je krijgt nu een nieuwe werkbalk (koptekst en voettekst) daar staat onderstaand icoontje bij. Deze moet uitgeklikt staan.
attachment.php

- Pas nu de koptekst en voettekst aan voor deze sectie.

PS Als je bekent bent met formulieren (werkbalk formulieren) dan kun je via sectie er ook voor zorgen dat je een gedeelte hebt met invulformulieren (die dus beveiligd is via Extra->document beveiligen->formulieren->klik op secties) en een gedeelte waar gewoon getypt kan worden. Dit kun je dus heel goed gebruiken met een brief waarbij dus de naw gegevens altijd op dezelfde plek moeten staan.

De groeten,
Mark

[EDIT]
Even het plaatje tussen de tekst gezet
[/EDIT]

Bijlagen

• sectie als vorige.jpg
    sectie als vorige.jpg
    967 bytes · Weergaven: 1.907
Oossie,

altijd blij als ik kan helpen met het oplossen van een probleem.
Dus graag gedaan.

Ik hoop dat ik er geen problemen bij heb verzonnen die je niet hebt,

Anders hoor ik het wel.

Groeten,
Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan