Watermerk ofzoiets dergelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfshape

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem!

Iemand heeft mij gevraagd om een document te maken waar een watermerk inzit, zonder dat het plaatje vervaagd. Dus een watermerk zelf in Word is niet mogelijk (tenminste dat denk ik).

Een alternatief is uiteraard een plaatje als achtergrond met daarvoor de tekst. Dat werkt prima... Maar het plaatje wordt op die manier snel gewist (bv CTRL-A en DEL) en is zodoende niet echt een optie.

Mijn vraag is eigenlijk dus kan dit plaatje "vastgezet" worden. Dus dat het niet meer te verwijderen is?

En kan het plaatje dan ook werken als een soort van semi-watermerk of kop of voetteksten dus op iedere pagina opnieuw het plaatje (waarbij ik dat maar 1 keer hoef in te stellen)

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en kijk uit naar iedere reactie!

In iedergeval alvast dank!

Groetjes,

Marco

Wat voor printer heb je? De meeste HP printers ondersteunen watermerken en hoef je niks in het document aan te passen

Wat voor printer heb je? De meeste HP printers ondersteunen watermerken en hoef je niks in het document aan te passen

Hoi!

Dank voor je snelle antwoord. Heb zelf een HP printer, maar het moet toch wel een software-matige oplossing zijn. Het document is briefpapier voor een hondenclub en komt dus op vele andere PC's terecht. Met allemaal hun eigen printer.

Groetjes,

Marco

Plaatje als watermerk in Word.
Ga naar Opmaak, Achtergrond, Afgedrukt watermerk, rest spreekt voor zich.
Nu staat het plaatje gecentreerd, maar door een 'slim' plaatje te maken (veel wit er onder bv) kan je, je logo ook op andere plekken krijgen.

N.b. bedenk wel dat zelfs een leeg bestand een stuk groter wordt door dat achtergrond plaatje er in.

Ook plaatjes kun je in een kop of voet tekst zetten.
Kies in Beeld voor Kopteksten en voetteksten om ze aan te zetten.
Kies onder Invoegen voor Afbeelding , Uit bestand en kies je afbeelding.

Allemaal natuurlijk ook weer te verwijderen, maar niet met een simpele Ctlr+A en dan Del.

Laatst bewerkt:
Plaatje als watermerk in Word.
Ga naar Opmaak, Achtergrond, Afgedrukt watermerk, rest spreekt voor zich.
Nu staat het plaatje gecentreerd, maar door een 'slim' plaatje te maken (veel wit er onder bv) kan je logo ook op andere plekken krijgen.

N.b. bedenk wel dat zelfs een leeg bestand een stuk groter wordt door dat achtergrond plaatje er in.

Hallo!

Dank voor je antwoord... Dit is mij duidelijk!

Het gaat erom, dat het plaatje niet "vervaagt". Dus contrast en brightness moeten hetzelfde blijven. Je kunt het vinkje: "Wassen" afvinken maar dan blijft het plaatje nog "vaag".

Hoop dat mijn probleem nu duidelijk is!

Groetjes en bedankt!

Marco

:D Print het eens uit...

Vaag op het scherm, maar niet op de printer hoor. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan