watermerk wel op papier niet op scherm: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardi

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Programma: Word 97/ Excel 97
Bedoeling: Een watermerk plaatsen dat niet op het scherm zichtbaar is, maar wel bij printen op papier verschijnt.
Als watermerk willen we een woord (bv UNCONTROLLED) met de datum van printen.

Is dit mogelijk, zo ja hoe?

Bij voorbaat dank.

Ik denk dat dit genoeg zegt. Probeer maar eens.

Een watermerk toevoegen aan een afgedrukt document
Als u een watermerk wilt afdrukken, moet u dit in een kop- of voettekst invoegen. Het watermerk wordt onafhankelijk van de positie op de pagina afgedrukt. (U hoeft het watermerk niet bovenaan of onderaan op de pagina te plaatsen.)

Klik op Koptekst en voettekst in het menu Beeld.
Demonstratie

Klik op Tekst weergeven/verbergen op de werkbalk Koptekst en voettekst als u de tekst en grafische objecten in het hoofddocument wilt verbergen.

Voeg een tekstvak of een grafisch object in. (Een grafisch object kan een tekenobject zijn, zoals bijvoorbeeld een AutoVorm, illustraties, WordArt of figuur.)
Een grafisch object invoegen

Een tekstvak invoegen

Klik op Sluiten op de werkbalk Koptekst en voettekst.
Opmerkingen

Als u wilt zien hoe het watermerk er op de afgedrukte pagina uitziet, activeert u de afdrukweergave of het afdrukvoorbeeld.

Als de tekst door het invoegen van het watermerk moeilijk leesbaar wordt, kunt u het object dat u voor het watermerk gebruikt, lichter van kleur of schaduwwerking maken. Klik op voor meer informatie

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik gebruikte de knop verbergen dus verkeerd,
bij mij verdween dus steeds de hoofdtekst, zodat ik alleen het watermerk zag.
Maar zoals u het beschrijft werkt het perfect

Ik wil geen pluim op mijn hoed steken. Ik heb het gewoon integraal uit de Word-Help gecopiëerd (hier wil ik een smily, maar hij doet het niet - page can not be found ??).
Wie de moed heeft om in die Help te duiken vindt meestal wel alles, maar toegegeven, er is moed voor nodig.
Groeten
Jo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan