watermerken invoegen bij afdruk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Geachte mevrouw/meneer,

Hoe kan ik zelf watermerken maken voor het mee printen van documenten (druk af). Het is zo dat het geen normale word documenten zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een watermerk is eigenlijk een laag (layer) die over het origineel wordt heengelgd. Deze layer is volledig transparant (100%) met een licht transparant (bijv. 70%) watermerk. Omdat een .jpg afbeelding geen transparatie ondersteunt en een .gif alleen 100% transparantie zul je een .png afbeelding moeten maken. Een .png afbeelding kan verschillende percentages transparatie toenen. Dus de afbeelding (het watermerk) moet met een tekenprogramma gemaakt worden die transparatie percentages ondersteunt en de afbeelding kan opslaan als een .png afbeelding. Daarna kun je deze afbeelding in diverse programma's gebruiken.

je bedoelt het moet in het document verwerkt worden? Het probleem is dat dat niet gaat. Er is geen oplossing voor dit probleem omdat het zelfde document ook welleens zonder watermerk word geprint.

In de meest basale vorm (alleen tekst) kan ik een watermerk toevoegen als ik in een programma Afdrukken kies en dan op Eigenschappen klik. Op het tabblad "effecten" kan ik een watermerk kiezen met een eigen tekst. Mijn printer is een HP Deskjet.
watermerk.jpg

***Edit
Er zijn in sommige programma's mogelijkheden om het voor elkaar te krijgen. Je vindt een Excel voorbeeld op
http://spreadsheets.about.com/od/excelformatting/ss/2011-11-19-excel-watermark-tutorial.htm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan