Watervast toestel met armband kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik loop 3 keer per week en heb nu een oud smartphone in een plastic hoesje. Het smartphone berekent met hulp van GPS de lengte van de loop en mijn snelheid.
Dat gaat met een plastic armband goed totdat het hoesje vol zweet is: dan stopt het GPS ontvangst. Nu dacht ik aan een watervast smartphone, waarbij het telefoon alleen in een frame wordt gehouden, en helemaal geen plastic aan pas komt.

De vraag is echter: voor welke watervaste telefoontoestellen is zo een armband te koop.

Ik heb als toestellen tot nu toe gevonde: Sony Xperia ZR (is aan de dure kant), Samsung Galaxy Xcover 2, en Lenovo S750.

Zijn er nog meer?

Zelf had ik graag een Galaxy S4 mini active gewild, maar dat bestaat nog niet.

Als het puur om het traject gaat zijn er compactere oplossingen. Zoals sporthorloges met GPS. als het puur om de afstand gaat kunnen armbanden als de fitbit flex dit ook.

Dat is een stuk draagbaarder en lichter en de prijzen zijn ook een stuk lager (tenzij je voor iets als de garmin 310xt gaat :) )

Indien ik alleen loop neem ik altijd een telefoon mee. Sporthorloges werken alleen met hele grote wijzers: ik loop alleen met een bril op om ver te kunnen kijken, en dan kan ik bij een gewoon gps watch niets meer lezen.
Ik loop al sinds het voorjaar met mijn telefoon. In de zomer verdampt de vochtigheid uit het armband, maar nu niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan