Wattages van versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste leden,

Ik zoek een nieuwe versterker voor mijn 5.1 surround sound set.
Op de subwoofer (Bose Accoustimass 10 Serie II) staat dat de input 10-200W/Front channels and surround channels 10-100w/channel.
Betekend dit dat de front channels een input van 200W als max hebben, en de surround channels een input van 100w per channel?
Dus 200/2 (of 200/3 als de center ook onder front channel valt) = 100W per channel (of 66,7W per channel als de center ook onder Front valt)

Moet ik dan zoeken naar een versterker met een vermogen van 100W per channel (dus totaal 500W?) of zie ik dit helemaal verkeerd?

De foto van het labeltje op de subwoofer

Hartelijk bedankt,

Tim

Laatst bewerkt:
Watt's bij audio... erg belangrijk om wat voor soort vermogen het gaat, nominaal/gemiddeld/max/ max-piek en nog vele reclame termen...
http://www.bose.nl/NL/nl/Images/own...r-speaker-systems_AM264838_00_tcm55-56993.pdf
Daar staat dat het systeem max 270 W kan verbruiken.
Dus een continu vermogen van max 2x135 W per kanaal.
Dus waar slaat die 2x200 W dan op?

Als je de versterker nooit max open zet loop je trouwens amper risico. Als je dat wel doet moet het beter kloppen anders blaas je ze op

Wil je zekerheid... stuur ze een mail.

Mijn excuus, ik ben vergeten te vermelden dat het om een Serie II gaat

Ik heb zelf mijn handleiding erbij gepakt, en hier staat in dat de kanalen voor een vermogen van 10-200W kunnen hebben en achter 10-100W.

Zijn er versterkers die een vermogen hebben die zo is ingedeeld? of is dit een kwestie van niet te hard zetten?

Laatst bewerkt:
Let wel op!!! Het vermogen wat je opgeeft wat op de speakers staat is dan een piekvermogen, welke de speakers een korte tijd aankunnen.

Klopt, een versterker met een vermogen van 560W, is dat iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan