.wav bestand -> kan niet verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad Fundum

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
!~ Edit: Recente aanval! Virus Allert! ~!.wav bestand -> kan niet verwijderen?

!~ Edit: Recente aanval! Virus Allert! ~! Zie tweede pagina

Hallo,

Ik heb zonet een liedje gedownload via FrostWire, maar nu merk ik dat het een .wav bestand is (met een heel lange bestandsnaam).

Ik wil het bestand verwijderen, maar de delete-toets werkt niet. Als ik rechtsklik, zie ik dat ik enkel de opties heb op het bestand te openen, geen Verwijder/Naam Wijzigen/Eigenschappen/enz opties.

Als ik het bestand in quarantee (of zoiets) wil zetten met mijn virusscanner, dan krijg ik Bestandsnaam is ongeldig.

Als ik het bestand permanent wil verwijderen met Tune Up Utilies, dan krijg ik dezelfde melding van Bestandsnaam is ongeldig.

Als ik Bestand -> Verwijderen doe, dan gebeurt er ook niets.

Is dit een virus? & Hoe krijg ik die bestand veilig weg?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
ik heb ook al gehad . . .

ik starte me pc opnieuw op en dan kon ik wel verwijderen

veilige modus is een modus waarin je PC Windows XP opstart.
Het ziet er voor de eerste keer een beetje vreemd uit.
bij het opstarten blijf je hele tijd F5 in drukke nachter elkaar tot dat je keuzes kunt maken hoe je de PC wilt opstarten hier kies je voor veilige modus met netwerkmogelijkheden

waarschijnlijk kun je het bestand simpel verwijderen

ik heb ook al gehad . . .

ik starte me pc opnieuw op en dan kon ik wel verwijderen

En je hebt geen problemen van virussen/spyware (gehad) ?

EDIT: Pc herstart, kan nog steeds niet verwijderen :(

Laatst bewerkt:
O, ik had je 2e bericht niet zien staan. Zal het onmiddellijk proberen

Veilige modus werkte niet, kreeg dezelfde opties. Ik ga nu dat programma van jou proberen

Die unlocker werkt niet, ik krijg nog steeds geen optie om te verwijderen, en de delete knop werkt ook niet.

Ik heb het bestand afgespeeld met Winamp: Het is wel degelijk het liedje. Maar toch wil ik het weghebben..

EDIT: Ik heb alle liedjes buiten mijn .wav uit de map weggedaan, en dan de map verwijderd met unlocker. Hij geeft nu een melding dat de bestanden naar de prullenbak zijn verplaatst, maar daar zie ik geen map? Ik heb de prullenbak inmiddels leeggemaakt, maar ik wil nu wel zeker weten dat het bestand weg is? :S + Hoe komt het eigenlijk dat zo'n bestand niet verwijderd kan worden?

Laatst bewerkt:
deze gebruik ik altijd als ik iets niet kan verwijderen het is een erg goed progje: (je hoeft het niet eens te installeren, alleen op uitvoeren klikken)

er staat dit bij de info: Delete files that are difficult to delete, such as some files left by viruses and trojans, or files with corrupted file names. This program can also delete files like the "index.dat" files, which store Internet history, by scheduling them for deletion upon system restart. Select a file to delete from the built-in file browser or drag a file to the application's icon or window from Window's Explorer.

downloadlink: http://www.theabsolute.net/sware/files/deletedr.exe

kijk zo moet het, je start het op, klik browse (zoek het bestand die je wilt verwijderen) als je gevonden hebt druk je oke dan doe je delete on system restart, Ik weet bijna 100% zeker dat die verwijderd is.!

Laat natuurlijk ff weten of het is gelukt;)

mvg

Laatst bewerkt:
deze gebruik ik altijd als ik iets niet kan verwijderen het is een erg goed progje: (je hoeft het niet eens te installeren, alleen op uitvoeren klikken)

er staat dit bij de info: Delete files that are difficult to delete, such as some files left by viruses and trojans, or files with corrupted file names. This program can also delete files like the "index.dat" files, which store Internet history, by scheduling them for deletion upon system restart. Select a file to delete from the built-in file browser or drag a file to the application's icon or window from Window's Explorer.

downloadlink: http://www.theabsolute.net/sware/files/deletedr.exe

kijk zo moet het, je start het op, klik browse (zoek het bestand die je wilt verwijderen) als je gevonden hebt druk je oke dan doe je delete on system restart, Ik weet bijna 100% zeker dat die verwijderd is.!

Laat natuurlijk ff weten of het is gelukt;)

mvg

Het bestand is al gedelete door het programma unlocker, maar hoe weet ik zeker dat het volledig weg is? Unlocker zei dat het bestand naar de prullenbak verplaatst is, maar daar staat niks :confused:

als je het bestand niet meer ziet staan is et weg lijkt mij. Anders scan je nog even met een virusscanner voor de zekerheid dat het geen virussen achtergelaten heeft. En anders sla je op die locatie van dat bestand gewoon weer nieuwe dingen op. Word het vanzelf overgeschreven.

kan je trouwens niet systeemherstel doen, dan heb je waarschijnlijk helemaal geen last meer van

dat heb ik ook wel eens, kopieer alles behalve het bestand dat je niet kunt verwijderen naar een andere map, zo dat er in de map "downloads" (van frostwire) dus alleen dat bestandje staat. Verwijder dan de hele map, en maak de map opnieuw aan en kopieer alles terug ;)

dat heb ik ook wel eens, kopieer alles behalve het bestand dat je niet kunt verwijderen naar een andere map, zo dat er in de map "downloads" (van frostwire) dus alleen dat bestandje staat. Verwijder dan de hele map, en maak de map opnieuw aan en kopieer alles terug ;)

Dat heb ik gedaan :) Dan is het weg? Woohoo ^^

Aan iedereen die gepost heeft: Zeer hard bedankt!

Ik startte mijn pc zonet op uit Stand-By & krijg ineens de melding dat mijn pc aangevallen werd door iemand met het IP-Adres 192.168.1.4 & dat hij probeerde binnen te dringen door een Default Block Portal of Doom Trojan Horse. Mijn firewall heeft dit gelukkig tegengehouden.

Heeft dit iets met dit liedje te maken dat ik gedownload had?
Zoja, wat nu?
Zonee, hoe komt het dan dat ik aangevallen werd?
Rule "Default Block Portal of Doom Trojan horse" blocked (NIELS(192.168.1.4),3700).
Inbound UDP packet.
Local address,service is (localhost,3700).
Remote address,service is (NIELS(192.168.1.4),3700).
Process name is "N/A".

Laatst bewerkt:
als ik jou was zou ik niet meer downloaden, je moet weten wat je niet of wel kan downloaden, kijk bijvoorbeeld naar de grote, blader in de bestanden van de host (kijken of die meerdere bestanden hebt geplaast.

als ik jou was zou ik niet meer downloaden, je moet weten wat je niet of wel kan downloaden, kijk bijvoorbeeld naar de grote, blader in de bestanden van de host (kijken of die meerdere bestanden hebt geplaast.

Maar dat is geen antwoord op mij vraag :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan