Wav bestanden verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Berichten
1.110
Ik heb een programmaatje (midi2wav) om midis om te zetten naar wav bestanden. Dit is nodig voor powerpoint. Helaas worden deze bestanden wel heeeel erg groot. Weet iemand een manier om wav bestanden te verkleinen?? Bij andere presentaties zie ik nl hele kleine bestanden
 
Ik heb een programmaatje (midi2wav) om midis om te zetten naar wav bestanden. Dit is nodig voor powerpoint. Helaas worden deze bestanden wel heeeel erg groot. Weet iemand een manier om wav bestanden te verkleinen?? Bij andere presentaties zie ik nl hele kleine bestanden

in mijn versie van powerpoint (2003) kan ik gewoon MIDI bestanden invoegen hoor.

ga naar invoegen - flims en geluid - geluid uit bestand -
onderaan zet je het keuze venster achter bestandstype op ;MIDI file (midi)
vervolgens blader je naar het betreffende bestand en voeg je hem in.
 
Ja invoegen kan ik wel. Op mijn eigen pc draait de midi dan ook wel Maar de ontvanger kan geen muziek horen. wel als een wav wordt meegezonden Ik heb ook 2003
 
Ja invoegen kan ik wel. Op mijn eigen pc draait de midi dan ook wel Maar de ontvanger kan geen muziek horen. wel als een wav wordt meegezonden Ik heb ook 2003

moet je hem eens opslaan als;powerpoint-voorstelling dan pakt hij alles in in de show zal ik maar zeggen want je kan de midi wel mee sturen maar dan klopt de bestandspad niet dus waar powerpoint hem kan vinden. maar kan de ontvanger wel de midi los afspelen dus gewoon met de media player? anders licht het aan zijn codecs. zitten er wel boxen aan zijn pc?:p
 
Ik sla inderdaad op als ppvoorstelling. Dan maak ik een email en stuur de pp als bijlage mee. Natuurlijk hebben de diverse ontvangers boxen want anders zouden ze ook een meegezonden wavbestand niet kunnen horen.
Overigens voeg ik dat wav bestand opdelfde manier toe als een midi en ook het opslaan als doe ik dan als ppvoorstelling.
 
Ik sla inderdaad op als ppvoorstelling. Dan maak ik een email en stuur de pp als bijlage mee. Natuurlijk hebben de diverse ontvangers boxen want anders zouden ze ook een meegezonden wavbestand niet kunnen horen.
Overigens voeg ik dat wav bestand opdelfde manier toe als een midi en ook het opslaan als doe ik dan als ppvoorstelling.

en die wave bestanden doen het wel bij de ontvanger als ze in die powerpoint zijn ingvoegd?
en een los midi bestand kan hij dat wel afspelen? waarschijnlijk nee dan ligt het dus aan een missende codec voor MIDI bestanden. bij de ontvanger dan natuurlijk
 
Idd de wav speelt gewoon af. Ook als de midi in een gewone e-mail wordt meegezonden kunnen de ontvangers deze zonder problemen of kunstgrepen wel afspelen.
Inmiddels las ik een stukje over powerpoint en daarin stond dat standaard wav tot 100kb wordt ingesloten maar dat je grotere en andere bestanden moet koppelen. Nu weet ik niet hoe dat moet en daar zal het probleem ook wel zitten.
 
Laatst bewerkt:
Er is een geluidsrecorder in Windows waarmee men wav bestanden kan converteren naar 8000 Hz , dit betekent dat een bestand van 20 Mb kan worden geconverteerd naar ongeveer 2 à 3 Mb


Succes
 
srry ik had je reactie niet gezien dankzij Theike zie ik hem weer.

probeer eens boven op de werkbalk bijvoegen als bijlage te drukken. (werkbalk; standaard)

of probeer dit eens.

bestand - inpakken voor cd - bestanden toevoegen (selecteer de betreffende powerpoint)
- vervolgens ga je naar opties - vink powerpoint viewer aan (daar kan het trouwens ook zo al aan liggen bij die gast) maar vink vooral gekoppelde bestanden aan. en dan als je voor de rest niks meer wil veranderen geen wachtwoord enzo druk je op OK. - naar map kopieeren.

en als hij dat heeft gedaan verzend je die map via de email dan kan het nergens meer aan liggen of de pc van die gast is gewoon vaag:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan