• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

WBS Work Breakdown Structure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tompie 007

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hi,

voor een projectwerk had ik graag excel gebruikt om alle mogelijke taken die voor het project moeten uitgevoerd worden op te sommen (WBS)
We nummeren als volgt : vb. 1.1.1.1 werkopdracht, taak, subtaak, subsubtaak

Bedoeling van de excel file

kolom 1 : nummer + beschrijving taak
of misschien nog beter nummer in kolom 1 en beschrijving taak in kolom 2

volgende kolommen gebruik ik dan voor vermoedelijke tijdsduur, startdatum, einddatum, ... en in de kolomtitels daarna ga ik een tijdsas maken om te plannen wanneer de taken kunnen uitgevoerd worden, door wie...

Probleem is dat ik niet weet hoe ik een flexibele nummerreeks kan maken, ik zou graag ergens een tool hebben van een automatische nummering (zoals in Word) zodat ik makkelijk nadien taken & subtaken kan tussenvoegen

Na wat brainstormen rond het project kwam ik tot een eerste lijst van taken die ik nummerde in Word, ik kopieerde deze lijst naar excel maar dat lijkt me toch niet de ideale oplossing Dit is nog maar een eerste idee, wat als er later taken bijkomen die ik moet tussenvoegen?

Heeft er iemand raad?

Alvast bedankt!
Claudine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan