WD 1021 2TB niet uit te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steven333

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2014
Dag allemaal,
Mijn ext. HD (WD2TB 1021), staat normaal aangesloten op mijn tv. Na de vakantie wil ik iets bekijken vanaf de HD. Geeft de tv aan dat er geen HD is....Ik heb deze schijf als back-up; dus ik wil de data terug! Als ik bij windows zoek bij apparaten staat ie er wel tussen en meldt vrolijk dat 'dit apparaat werkt correct'; op beide laptops geen driveletter OS Win7 en Win8
Wie weet raad?

Ik heb al verschillende programma's aangezet om te onderzoeken wat er aan de hand is.
WD lifeguard gedaan. Hier is de schijf te zien.
gepoogd met een paar programma's de schijf te herstellen:
partitiontable doctor (pc viel uit tijdens proces en duurden veel te lang (30+ uur)
Minitool partiton wizzard gebruikt (optie 'partition recovery wizzard' en 'rebuild MBR')

Zou het kunnen zijn dat er een probleem met met de power?

ik zou de zwarte behuizing eraf halen, waardoor je een normale harddisk krijgt. en deze in je desktop aan te sluiten. het BELANGRIJKSTE is als je problemen hebt met een schijf zo min mogelijk onzin ermee uit te halen, de data zou beschadigd kunnen worden waardoor het moeilijker word om data ervan af te halen.

In disk manager kun je rechter muis knop doen op de schijf en vervolgens een driveletter toewijzen.

Hopelijk is dit voldoende om bij je data te komen..

Laat even meer weten.

Laatst bewerkt:
Je zult wel een typefout gemaakt hebben:
Bedoel je niet: Mijn ext. HD (WD2TB 1021), staat normaal aangesloten op mijn tv. Na de vakantie wil ik iets bekijken vanaf de HD. Geeft de pc aan dat er geen HD is.

Als je een harddisk hebt ingericht/geformatteerd op een HDD recorder of tv dan kun je er doorgaan op een pc / in Windows niets mee. Heeft (o.a.) te maken met copyrights van de gemaakte opnamen.
Dus als je inderdaad vanaf de tv de harddisk hebt laten inrichten voor gebruik op de tv, dan lijkt het me niet dat je nog iets terug kunt halen van wat er op stond vóórdat je 'm door de tv hebt laten inrichten/formatteren(!)

Duidelijkheid over hoe het nu echt zit met je probleem zou handig zijn.

Tijs.

Ik bedoel idd de TV (zie het als een soort HD recorder/USB stick)
Op de schijf staan films .mpg en foto's . Deze zou ik dus gewoon moeten zien wanneer ik de schijf aan de PC hang.
Een letter toewijzen met discmaneger werkt niet.
Hebben jullie ervaring met programma's die de data kunnen herstellen?
Dank,
Steven

Dus je zegt dat de TV niet de harde schijf naar zijn eigen smaak heeft ingedeeld?

Tijs.

Recuva ga ik even proberen. Dank.
Nee de tv ziet gewoon een harde schijf. Heeft altijd gewekt (tot vorige week dan..)

Recuva doet wat het moet doen. Vindt allerlei bestanden op mijn C: schijf, helaas ziet ie niet de externe HD?

overzicht.jpg
hd.png
testdisk.png
Hoi,
ik hoop dat je hier iets aan kunt zien;
eerste foto: overzicht zoals ik deze ook zie wanneer ik in Windows alle schijven wil zien
Tweede foto: Wanneer je via printers/apparaten zoekt geeft ie dit scherm
Derde foto: Overzichtje van Testdisk.

Groet Stevenoverzicht.jpghd.pngtestdisk.png

Tis vrij slecht te zien maar er zit geen screenshot van schijfbeheer bij en over die van TestDisk, staan nu een niet normale partitie uitvoering.

Doe eens een deeper search met TestDisk.

En maak een screenshot met deze.
http://www.pendriveapps.com/partition-table-editor-ptedit/

Let wel, je kunt alleen 1 van die progjes tegelijk gebruiken en daar zit ook diskmanagement bij die je overigens via of het config scherm of via start, zoeken en diskmgmt.msc kunt openen.

Dag Lange Pier,
powerquest partition.png
schermafdruk in paint (kan je 'm vergroten voor de leesbaarheid)
Ik hoop dat het jou iets zegt; mij totaal niets/

Er staat bij de partitie type, A2, die ken ik niet van windows o.i.d.

Weet je nog hoe hij was geformatteerd?, Fat32 of ntfs b.v.

Dag Lange Pier,
tja vakantie he..
Ik weet niet meer of de schijf FAT32 of anders was. Ik heb wel in een poging de boel opnieuw aan de praat te krijgen eerder een optie 'create MBR'gekozen. Wellicht niet de verstandigste keuze maar ik dacht dat de schijf niet meer uit te lezen was omdat het MBR beschadigd was.
Toen in de schijf kreeg, kon ik er direct vanaf mijn PC bestanden opzetten. Ik hoefde niets te formatteren ofzo. Misschien helpt dat.
Groet,
Steven

Had in reply 11 gevraagd om met TestDisk een "Deeper Search" te doen, nog gedaan?

Je kunt met TestDisk of Ptedit32 de partitieaanduiding veranderen maar dan moet je wel weten wat het was, die A2 klopt niet, hoe dat is veranderd is vreemd.

Dag Lange Pier,
Vandaag heb ik samen met mijn vader, die al in de 60 is, met testdisk de schijf onderzocht:
De partitietabel stond fout, het MBR corrupt. De partititietabel is denk ik mijn fout, in een poging de boel te redden verschillende programma's gebruikt zonder precies te weten wat ze precies doen.
Volgens mij zei een van de andere topic-helpers het al; niet rommelen maar eerst weten wat er aan de hand is.
En dan nu de oplossing:
Met testdisc kan je de schijf benaderen en kan je de bestanden op je schijf kopieren naar een andere schijf. Vervolgens formateer je de oude schijf (FAT32) en dan kunnen de bestanden weer terug.
Iedereen bedankt voor het meedenken en meekijken,

Steven
@ mod: kan een slotje op wat mij betreft.

Slotje doe je zelf: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Verder mooi dat het je gelukt is om alsnog data van die schijf af te halen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan