In mijn PC zat een 1TB met Windows XP.
Op een gegeven moment wou de PC niet meer opstarten vanaf deze HD.
Omdat er veel programma's opstaan (geen documenten, die staan op een RAID1) wou ik toch niet direct overgaan tot herformateren of nieuwe aanschaf van een schijf.
Nu heb ik deze HD in een andere PC geplaatst en Windows XP herkent de schijf op deze PC ook niet meer:
Onder verkenner zie ik de schijf, maar als ik erop klik dan geeft ie:
De schijf in station I: is niet geformateerd. Wilt u de schijf formateren J/N?
Natuurlijk kies ik voor N.
Chkdsk geeft aan dat het een RAW HD is ipv de vroegere NTFS indeling.
Dan ben ik met Partition Magic gaan kijken en de 1TB partitie is dus inderdaad foetsie. Nu heb ik ook met de Partition recovery getracht de partities terug te halen.
Partition recovery herkent de schijf dus als NTFS van 1TB.
Ik weet zeker dat er nog goede data op de schijf staat want de wizard haalt soms nog volledig intacte documenten en fotos naar voor. Echter de wizard stopt bij ongeveer 50000 bestanden en stopt dan volledig en ook de pc hangt dan.
Heeft iemand een idee om toch grote delen of de volledige HD te recoveren?
Mvg
Geert
Op een gegeven moment wou de PC niet meer opstarten vanaf deze HD.
Omdat er veel programma's opstaan (geen documenten, die staan op een RAID1) wou ik toch niet direct overgaan tot herformateren of nieuwe aanschaf van een schijf.
Nu heb ik deze HD in een andere PC geplaatst en Windows XP herkent de schijf op deze PC ook niet meer:
Onder verkenner zie ik de schijf, maar als ik erop klik dan geeft ie:
De schijf in station I: is niet geformateerd. Wilt u de schijf formateren J/N?
Natuurlijk kies ik voor N.
Chkdsk geeft aan dat het een RAW HD is ipv de vroegere NTFS indeling.
Dan ben ik met Partition Magic gaan kijken en de 1TB partitie is dus inderdaad foetsie. Nu heb ik ook met de Partition recovery getracht de partities terug te halen.
Partition recovery herkent de schijf dus als NTFS van 1TB.
Ik weet zeker dat er nog goede data op de schijf staat want de wizard haalt soms nog volledig intacte documenten en fotos naar voor. Echter de wizard stopt bij ongeveer 50000 bestanden en stopt dan volledig en ook de pc hangt dan.
Heeft iemand een idee om toch grote delen of de volledige HD te recoveren?
Mvg
Geert