WD 24x7 of Black

Status
Niet open voor verdere reacties.

1979am

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo,

Voor een zeer belangrijke zakelijke pc die 1x per week uit en aan gaat wil ik een goede hardeschijf gebruiken. Kan ik dan beter een WD 24x7 of een WD black edition schijf gebruiken. Wat is technisch anders in 24x7 schijf in vergelijking met een desktop schijf?
Ik heb wel eens gehoord dat je met een 24x7 schijf niet te vaak moet rebooten.

Albert

Weet je de precieze Modelnummers ?
Ik kan de 24x7 nl niet vinden op de WD website.

Groeten Marcel

Mijn ervaring met schijven is dat ze altijd stuk gaan. Voor belangrijke data zou ik dus altijd een RAID 1 opstelling nemen met 2 schijven. Dan mag er eentje stuk gaan.
Je kan dan ook goedkopere schijven nemen. De green serie zou ik afraden bij het gebruik van RAID, ik lees wel eens dat daar problemen mee zijn.

De 1e (RE4) geschikt voor servers en is dus geschikt om 24/7 te draaien.
De 2e (Caviar) is een HD bestemd voor desktop pc's en deze is dus niet geschikt om 24/7 te laten draaien.

Zonder enige twijfel dus voor de RE4 kiezen.

En ik ben het met PST eens om ze in RAID te laten draaien zodat er bij uitval van 1 schijf de defecte vervangen kan worden waardoor je geen dataverlies hebt.

Groeten Marcel

het gaat om een zakelijke pc die 5 dagen aan staat, en in het weekend uit, dus niet helemaal 24x7
en wat is er technisch beter/ anders bij een RE4 schijf in vergelijking met een Caviar schijf?

ik heb de datasheets op de wd site erbij gehaald en onderling vergeleken.
de 24x7 schijf heeft een betere techniek, deze schijf lijkt mij dan toch de beste in mijn situatie

het gaat om een zakelijke pc die 5 dagen aan staat, en in het weekend uit, dus niet helemaal 24x7
en wat is er technisch beter/ anders bij een RE4 schijf in vergelijking met een Caviar schijf?
Een PC die 24 uur x 5 dagen aan staat per week behoefd toch een hele andere HD dan eentje die iedere avond uitgezet wordt.
Dus idd voor de 24/7 kiezen is mijn advies.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan