wd 500 gb caviar blue niet gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

grizzmo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
41
Goedemorgen,

Mijn western digital was met een virus besmet, dus extra harde schijf erbij om via een programma de schijf te maken. Alleen tijdens het maken zijn er vonken geweest(kortsluiting?) en nu wordt mij Western Digital helemaal niet meer herkend. Alleen soms als IDE disk, het is een Sata. Ik kan geen schijf reparatie doen of formatteren, of wat dan ook.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn schijf kan maken? Alvast bedankt.

grizzmo
 
Misschien zijn de kabels kapot?
Ik heb ook een keer een 'HDD klik'-probleem gehad met een WD 500 GB (maar dan een Scorpio Blue).
 
Sata kabel, bedoel je? Hij tikt nu ook behoorlijk bij het opstarten. Nog meer tips?

Bedankt,

grizzmo
 
Ja, die van mij tikte ook steeds.
Dan is de chip op de achterkant kapot.
Het klinkt raar, maar als de chip een paar schokken heeft gehad, kan hij het weer doen.
 
@WDHBGS,

dus die schijf een paar tikken geven kan helpen? Back-uppen is niet meer mogelijk: hij wordt helemaal niet meer herkend, niet met een xp, windows 7 of een winpe.
Ik ga voorzichtig een paar tikkies geven, maar: op het plastic gedeelte? Of daar boven?

Bedankt

grizzmo
 
Aan de onderkant van het plastic gedeelte.
Daar zit een soort van chip.
 
Ik heb op het plastic gedeelte licht getikt met een aansteker, maar in: management en de device manager wordt ie nog steeds niet herkend.
Nog een goede tip?

grizzmo

edit: licht mijn hamer erop laten vallen: nog geen success.

Opties?

Verdorie: er staat persoonlijke broncode visual studio op en om nu opnieuw te gaan schrijven! Werkende programma's, chips.
bedankt,

grizzmo

Aanvulling: Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar tijd.

Mijn schijf doet het weer: Het bleek, dat ik nog binnen 1 jaar garantie zat en heb 'm om mogen ruilen.
Wel alles kwijt, wel een nieuwe schijf gekregen.
Status op opgelost gezet. Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan