WD Elements 10b8 USB: schijf niet zichtbaar via Deze computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
WD Elements 10b8 USB: schijf niet zichtbaar via Deze computer

Heb een USB HD van WD te leen waar ik wat bestanden op moet zetten.
Nu krijg ik wel te zien bij Control Panel dat de schijf correct werkt (drivers ook ok) en als ik hem aansluit dan krijg ik ook een geluidje te horen.
Op 2 laptops en 1 desktop geprobeerd. Hij is - buiten schijfbeheer - niet te benaderen.

Wat kan ik doen om deze schijf toch te kunnen gebruiken? Als volume blijkt hij op dit moment geen naam te hebben (zie afb.)

WD Elements 10b8 USB.jpg

In Schijfbeheer:

Rechtsklik eens op die tweede partitie (de grootste dus) en kies voor Schijfletters en paden toevoegen (of zoiets)
Voeg een schijfletter toe aan de de partitie. Als dat gelukt is, dan staat hij ook meteen in Verkenner/Deze computer met de schijfletter die je 'm gegeven hebt.

Tijs.

Ok dank. Ik durfde er nog niet veel mee te doen. Zo uitvoeren.
Dat zal het zijn, het gemis aan een schijfletter.

edit: krijg alleen de optie 'delete volume'. Verwijderen en nieuwe aanmaken? Lijkt me toch vreemd?

Laatst bewerkt:
Wel valt op dat er in je schermafdruk niet staat op welk bestandssysteem die partities zijn geformatteerd én dat ze geen schijfletter hebben (vanzelf).
Houd het dus in de gaten.

Tijs.

Dat bedoelde ik ook min of meer. Heeft aan een Apple gehangen (had ik blijkbaar nog niet vermeld). Zal de reden zijn?

Wat kan ik nu doen, idd verwijderen en opnieuw partitie aanmaken?

Net Paragon geïnstalleerd: hier zie ik idd Apple HFS zien. Kan ik opnieuw formatteren neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Wat ik zou doen:
a. Probeer met dat Paragon programma de grote Apple HFS partitie te verkleinen (ik neem dat er nog data op staat die beschikbaar moet blijven), zodanig dat de lege ruimte aan de rechterkant van die grote partitie komt te staan (niet links).
b. Maak een nieuwe partitie in de hiermee vrijgemaakte ruimte, en formatteer die als ExFat.
c. Als dit gelukt is dan zou die nieuwe partitie ook een schijfletter moeten hebben én bruikbaar zijn op zowel de Apple als op Windows.

Was overigens wel "slim" (kuch) geweest als je in je startposting erbij had vermeld dat de HDD aan een Apple heeft gehangen ipv. een Windows pc. :rolleyes:
Je kunt het de lezers op het forum niet kwalijk nemen dat ze (bij het ontbreken van deze essentiële informatie) ervan uitgaan dat de harde schijf aan een Windows computer heeft gehangen...

Tijs.

Heb je gelijk in. Het was een idee van me maar werd pas later bevestigd.
Wel een hele procedure nog! weet niet of er iets op staat. Zal het navragen.

Uiteindelijk niets met de schijf gedaan (andere oplossing gevonden). Bleken inderdaad belangrijke backups op te staan!

In die zin ... opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan