WD en Maxtor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2002
Wat vinden jullie de beter schijf>?
- De maxtor diamondmax Plus 9 met 2mb cache?
- De Western Digital WD800BB met 2 mb cache
- De Western Digital WD800JB met 8 mb cache?
In het boekje computertotaal staat dat de western digital WD800BB sneller is dan de 8mb versie de WD800JB. Dat vind ik wel vreemd. Kan verder ook niet echt reviews vinden tussen die 2.

Beide HDD heb ik .

De maxtor heb ik vervangen voor een WB800JB , deze is niet alleen sneller maar ook stiller.
De maxtor wordt nu alleen voor backup gebruikt in een mobiel rack.
Dit alles heb ik alleen gedaan omdat de maxtor van 80 GB , een hoog gierend geluid maakt.
De keuze moet je zelf maken , mijne weet je nu.

Suc6 : speedtouch

Maar wat is nou de snelste van de 3? Wat ik nou zo vreemd vond was dat de WD800BB met 2mb cache sneller lijkt te zijn dan de WD800JB in het boekje computertotaal! Ik zoek dan nu ook naar reviews en dergelijke op internet, maar heb niet zoveel gevonden. Vooral wil ik dan weten of Maxtor of de Western Digitals dan het snelst zijn. Ik kijk dan vooral naar de schijf en leest snelheid.

De snelste is natuurlijk de WD800JB

Hetgeen wat je hebt gelezen over de snelheid van de WD met 2 mb catch en de WD 8mb catch is een vertekend beeld.
Met de benchmark test is nl gebleken dat de 2mb catch dermate snel is dat hij de 8 mb bijna benaderd.
In vergelijking met maxtor is de WD 2mb catch veel sneller.
Voor mij is de keuze simpel de 8 mb catch is maar € 12 ,- duurder op een beurs.

Suc6 met je keuze ; speedtouch

Wie 1 van deze 3 schijven heeft of meer kan mij de schrijf en leest snelheid vertellen met bijvoorbeeld het programma hdtach 2.61?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan