WD essential probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
hallo,
3 dagen geleden is mijn interne harde schijf kapot gegaan.
Inmiddels heb ik een nieuwe gekocht en alles weer geïnstalleerd. Nu heb ik op de nieuwe interne harde schijf Windows 7 geïnstalleerd

gelukkig had ik mijn foto's en andere belangrijke documenten bewaard om mijn Externe harde schijf de WD essential My passport
Deze stop ik in mijn PC en hij start automatisch op met de verkenner en vraag aan mij of ik automatisch wil afspelen. Dat genegeerd voor map openen gekozen ( J- schijf)
Dan blijft die hangen en vervolgens geeft hij aan dat ik de J schijf moet formatteren.

Kortom in mijn verkenner staat dus de J schijf ( die niet te bereiken is) en CD station I: WD smartware

Ik weet dat er iets op moet staan maar ik kom er dus niet bij

Wie kan mij helpen

De vraag is natuurlijk of ik kan formatteren zonder data verlies.
Zou toeval zijn als en mijn interne harde schijf kapot gaat, en dus data verlies, en dat als ik mijn externe HD uit de kast haal na een 3tal maanden, dat ook daar alle gegevens weg zijn.
Kortom kan ik formatteren zonder data verlies.
PS hij geeft ergens aan dat bestandssysteem RAW is.

Dat kan natuurlijk niet en lijkt mij dat je één ding niet moet doen en dat is formatteren van die externe HDD. Dan ben je zeker alle bestanden definitief kwijt. Het lijkt mij meer dat je de externe HDD moet koppelen aan een stationletter. Wat was de stationsletter van die externe HDD? Dat kun je dan instellen onder > Deze computer >RMK > Beheren > Schijfbeheer en Stationletters en paden e.d.

Kijk ook eens in dat scherm onder > Apparaatbeheer > Schijfstations of die daar bij staat zonder uitroep/vraagteken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan