WD Externe harde schijf aangesloten laten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans vrolijk

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Mijn WD externe harde schijf heeft geen aan/uitknop. Ik heb de indruk dat het USB stekkertje een beetje lam wordt. Kan het kwaad deze schijf continue te laten meedraaien met mijn PC of is dat apparaatje daar niet op gebouwd? Ik las al van de PC-opstartproblemen met een aangesloten externe harddisk, maar haal bij opstarten het stekkertje er dan wel uit.

Of (er-) aan of (er-) uit. Schijf gaat +/-300.000 uur mee.

Plugjes niet, ongeacht apparaat, dolby surround, etc..

Nieuw kabeltje, levenslang gegarandeerd, kost +/- €10,-, bij... Dixons.

Laatst bewerkt:
Het USB stekkertje hoeft er niet uit. In het systeemvak van de taakbalk staat het groene pictogram van externe schijven afsluiten. Gewoon links er op klikken en afsluiten. Na de melding kan de stroom er af. Als de spanning er weer op komt wordt de schijf weer actief gemaakt. Een externe schijf kan warmer worden en je weet nooit hoe lang die mee gaat. bovendien bespaar je stroom als die uit staat. Succes.

Heb hetzelfde probleem. Nieuwe externe USB harddisk aangeschaft (WD 2TB). Aangesloten en opnieuw opgestart. Blijft hangen in de bios boot opstart. Zou het niet mogelijk zijn om het e.e.a. in bios zo aan te passen, dat deze vlot doorloopt ?
Computer systeem met Windows Vista
American Megatrends Inc. versie 6.01 BIOS Ver. 08.00.10 date 09/16/08
C: schijf IDE ST3250310 As opgedeeld in D: partitie
CD-ROM ATAPI 1 HAS 120
J: schijf Extern USB 2.0 - 2TB
Gaarne hulp in deze !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan