WD externe schijf niet te zien in Windows verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenny59

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Hallo,

Ik zie mijn externe schijf niet in windows verkenner en het lijkt of hij ook niet start. Maar het lichtje brand wel maar knippert niet.

Heeft hij het nu begeven? en hoe kan ik eventueel nog bij mijn gegevens weet iemand dat?
Mijn zoon heeft ook diverse externe schijven die het ook niet meer doen. Tenminste zo lijkt het.

Bedankt alvast.

Lenny

Via zoeken en diskmgmt.msc ook niet in schijfbeheer te zien?

WD heeft vaak speciale/eigen aansluitingen op die externe schijven die je niet zomaar in een PC erbij kunt hangen of in een andere externe behuizing kunt plaatsen en je kunt het alleen zien als je ze openmaak.

Ik weet niet waar schijfbeheer zit sorry ik ben niet zo technisch helaas.

Mijn laptop is een Compaq CQ58
en de externe schijf is een wdbaar5000abk-00

Als je windows 10 hebt, zelfs nog makkelijker door rechtsklikken op de windows/startknop en dan kiezen voor schijfbeheer.

nee helaas, ik heb sinds gisteren na veel moeite windows 8.1 erop gekregen

<<Ik weet niet waar schijfbeheer zit sorry ik ben niet zo technisch helaas.>>

En nu wil je zelf data recovery gaan uitvoeren?
Of al die schijven die niet meer werken weer repareren?
Dan zijn de gegevens die erop staan zeker niet belangrijk.

En nu wil je zelf data recovery gaan uitvoeren?
Of al die schijven die niet meer werken weer repareren?
Dan zijn de gegevens die erop staan zeker niet belangrijk.[/QUOTE]

Nee, dat is absoluut niet mijn bedoeling, want juist doordat ik gegevens van mijn andere schijf ben kwijt geraakt, hoopte ik dat ik bij deze gegevens kon komen om ze eraf te kunnen halen, en ze op die manier veilig te stellen. Ik weet intussen waar schijfbeheer staat en ook computerbeheer.
Maar naar ik begrijp wat ik graag wil kan dus niet. Daar baal ik dus gigantisch van. Want er staan veel foto's op ook oude en veel andere gegevens. Aangezien met grote hobby genealogie is. Dus je begrijpt dat ze wel degelijk belangrijk voor me zijn.

Prima dat je weet hoe schijfbeheer wordt geopend.
Misschien kun je daar aan de partitie(s) nog een letter toekennen.

Als dat niet lukt zou ik professionele hulp inroepen, zeker als de gegevens zo belangrijk zijn.
Maar ja, dat is natuurlijk niet gratis.

Helaas is dit probleem nog steeds niet opgelost, ik denk dat ik ga nadenken over een professionele hulp, alleen ik ben daar niet zo in thuis.
Want ik wil toch graag de gegevens veilig stellen.

Dank jullie wel voor alle tips die ik heb gekregen. Mijn zoon heeft ook diverse externe schijven die het niet meer doen, dus gaan we ook daar eens naar kijken.

Lees mijn vorige post nauwkeurig.

Modedit: Laatste opmerking verwijderd, via een omweg reclame maken is ook niet toegestaan op Helpmij.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan