WD HDD kapot door bad sectors

Status
Niet open voor verdere reacties.

david171096

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Berichten
7
Hallo iedereen,

De harde schijf in mijn PC doet al een tijdje raar. Eerst viel hij soms uit (stopte met draaien) waarna ik de PC opnieuw moest opstarten om hem weer te laten werken.
Een tijdje daarna lukte het niet meer om de PC op te starten. Als ik de schijf verving door een andere startte de PC wel op, maar toen ik de goede HDD op de eerste sata aansluiting op het moederbord aansloot en de slechte op de tweede startte de PC niet op dus de slechte blokkeerde het opstarten helemaal ook als het niet de opstart schijf was.
Toen heb ik de schijf geformatteerd en Windows opnieuw ge�nstalleerd. Dat heeft geholpen. Daarna maar eens gekeken wat er aan de hand was. Volgens HDD regenerator werden er 25 bad sectors gevonden. Het lukte alleen niet om ze te "herstellen" (zorgen dat de HDD er niet meer naar schrijft of leest), want de gratis versie herstelt maar 1 sector. Toen nog even gezocht naar wat andere progjes die bad sectors kunnen repareren maar die werkten allemaal niet, dus ben er maar mee opgehouden.
Gisteren viel de schijf weer uit en lukte het niet meer om op te starten. Toen weer geprobeerd Windows opnieuw te installeren (Windows 8 preview), maar nu doet de setup van windows het alleen als de schijf niet aangesloten is. De schijf wordt nu ook niet meer herkend als ik hem aansluit met een SATA-USB kabel op een andere PC

Stel dat het lukt om de schijf weer even aan de praat te krijgen, heeft het dan nog zin om die bad sectors te "repareren", of kan ik hem beter meteen opsturen voor reparatie/garantie? En ligt het eigenlijk wel aan die bad sectors?

de HDD is nog geen drie maanden oud.
het is een Western Digital WD5000AAKX van 500GB

Groeten,
David
 
Alles wat je wilt kan, repareren met een volledige versie van HDD regenerator of hem omruilen d.m.v. garantie.

In een PC erbij hangen om hem daar eerst te testen kan ook, een chkdsk /f uitvoeren vanuit windows kan, worden er "flags" aangehangen, zie je de bad sectors niet meer.

Zou 'm omruilen.
 
Schijf omruilen voor een nw is een meest voor de handliggende mogelijkheid.
Bad sectors herstellen zal niet volledig gaan ben ik bang.
Als die badsectors op de locaties zijn waar windows de vaste niet verplaatsbare items parkeerd heb je idd een probleem en zal die schijf nooit meer gebruikt kunnen worden als OS partitie.
 
Bedankt voor de snelle reacties! Dan ga ik hem maar eens proberen om te ruilen.
 
Maak voor de zekerheid een uitdraai van die badsectors ter bevestiging bij het omruilen.
 
HDD Regenerator kan wel degelijk bad sectors repareren, tis een probleem in de magnetisatie en niet een fysiek probleem, maar leuk voor schijven waar geen garantie meer opzit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan