WD My Book. Hoe kan ik de UDF partitie verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brian lesoto

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Hoi allen,

Ik heb een WD My Book externe USB schijf gekocht voor mijn backups.
Op mijn PC is Win 7 64-BIT geïnstalleerd.

Van zodra ik de WD My Book aansluit maakt deze een vritueel CD-station aan (K) met als naam "WD SmartWare".
Als ik naar "Schijfbeheer" ga zie ik daar net hetzelfde staan.
Die "WD SmartWare" is natuurlijk het backup programma van WD maar ik vind het niet goed.
Dus ik zou graag dit gedoe verwijderen maar hoe doe je dat?
Even ter inlichting: die "SmartWare" is een UDF partitie.

Groeten, Brian

Hoi,

Door in de Verkenner op de bewuste K: de rechtsklikken en 'Formatteren ....' te kiezen lijkt me .... ???

Hoi,

Door in de Verkenner op de bewuste K: de rechtsklikken en 'Formatteren ....' te kiezen lijkt me .... ???

Euh, een CD-station formateren?
Lijkt me niet mogelijk.
Die software zit in de WD My Book en maakt dus dat virtueel CD-station aan.
Ik heb die WD My Book al geformateerd maar dit ******* programma blijft erop staan.

Groeten, Brian

Aha,

Maar dan is er sprake van een extra, mogelijk verborgen- , partitie op die externe schijf.

HDD Capacity Restore Tool *

Mogelijk biedt dit een oplossing : * ......

Hoi,
Dat is allemaal wel leuk, maar nogal voorbarig.
Want een antwoord op mijn vraag of, er sprake is van een tweede partitie hebben we nog niet.
Bovendien zijn er een paar eenvoudige commando's die het probleem verhelpen.
En daar leer je meer van dan het zoveelste tooltje ....... dat precies hetzelfde doet, maar je weet - helaas - niet precies 'wat'.

Laatst bewerkt:
HDD Capacity Restore Tool *

Mogelijk biedt dit een oplossing : * http://hddguru.com/software/2007.07.20-HDD-Capacity-Restore-Tool/

Ronnie, ik wil niets herstellen maar integendeel iets verwijderen.

Hoi,
Dat is allemaal wel leuk, maar nogal voorbarig.
Want een antwoord op mijn vraag of, er sprake is van een tweede partitie hebben we nog niet.
Bovendien zijn er een paar eenvoudige commando's die het probleem verhelpen.
En daar leer je meer van dan het zoveelste tooltje ....... dat precies hetzelfde doet, maar je weet - helaas - niet precies 'wat'.

Ik ben ook geen grote voorstaander van allerlei progjes hoor.
Ik schijfbeheer zie ik geen verborgen partitie op die WD My Book HDD.
Op de C partitie in Program files is er een map van WD SmartWare maar daar durf ik voorlopig niet aan te komen.

Grtz, Brian

Hoi,

Dat laatste snap ik niet..
Waarom zou je de software voor die WD willen handhaven, als je gewoon een 'kale' externe harde schijf wilt.
Je moet gewoon die WD-schijf 'leeg' maken en de evt. geïnstalleerde software daarvan verwijderen.
Wat wil je nou eigenlijk .... !!

Hoi,

Dat laatste snap ik niet..
Waarom zou je de software voor die WD willen handhaven, als je gewoon een 'kale' externe harde schijf wilt.
Je moet gewoon die WD-schijf 'leeg' maken en de evt. geïnstalleerde software daarvan verwijderen.
Wat wil je nou eigenlijk .... !!

We zitten duidelijk niet op dezelfde golflengte, ik probeer wat duidelijker te zijn.
Bij het aansluiten van die WD My Book installeert die automatisch aan virtueel CD-station waarop de backup software staat.
De HDD My Book heb ik al geformateerd zodat er niks meer opstaat maar helaas blijft die Virtueel CD-station met het backup programma aanwezig.

Wat ik nu concreet wil:
Dat Virt. CD-Station weg.
Een blanco WD My Book (die is nu geformateerd dus en de naam heb ik ondertussen veranderd ook, die heet nu gewoon Recovery).
En voor mijn Backups heb ik een beter programma en bovendien in het Nederlands.
Mijn Probleem is dat ik geen Engels begrijp, alleen Nederlands en Frans.

Grtz, Brian

Hoi,

Precies, we zitten dus op dezelfde golflengte
Via het configuratiescherm > programma's en onderdelen, moet je die WD Smartware verwijderen.
Want daar zit de oorzaak van het 'starten' van die virtuele cd-rom, zodra je de externe schijf aansluit.

Helaas, Windows wilt die niet verwijderen, althans 3 registersleutels bijven staan.
Zelfs met JV16 Powertools 2011 kan ik ze onmogelijk verwijderen.
Momenteel heb ik de HDD verwijderd en is meteen ook de virtuele CD verdwenen, maar als ik die weer ga aansluiten (HDD) zal heel die rimram er weer opstaan veronderstel ik.
Dit doet me sterk vermoeden dat er op die HDD toch een partitie moet staan die Windows niet ziet.
Vraag is, hoe kan ik dit verwijderen?

Grtz, Brian

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.

Kijk naar de gegevens van de externe schijf, met name het nummer.
En kijk of er meerdere partities zijn.

Die HDD is 465,11 GB groot en is in NTFS geformateerd als primaire partitie. (Drive M)

Dat CD-station is 668MB groot en is in UDF geformateerd als primaire partitie. (Drive L)

Ik heb die externe WD My Book weer aangesloten en daar is heel die rimram weer.
Vooral die WD SmartWare vertraagd enorm het opstarten van Windows en daarom wil ik het kwijt.
Ik heb hier Acronis True Image Home 2011 en wil dit vooral gebruiken als backupprogramma bij die WD My Book.
Volgens mij is die software niet van die HDD te verwijderen.

Grtz, Brian

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik was bezig je juist te helpen met dit probleem ....
Maar we zitten - zoals je al eerder aangaf - kennelijk toch niet op 'dezelfde golflengte' :P
Dus een ander moet jou maar verder helpen.
Want ik kom met jou echt niet verder zo.

Sterkte ermee ... :thumb:

Hoe kon ik zo dom zijn. :eek:
De oplossing gevonden op de site van WD.
Gewoon een heel klein progje downloaden, unzippen, progje zijn werk laten doen, schijf volledig afkoppelen, 10 seconden wachten, alles terug aansluiten en weg is die rommel.

Ik wil jullie evenwel hartelijk bedanken voor het meedenken. :thumb:
Dit topic mag gesloten worden mod.

Grtz, Brian

Sluiten is niet nodig. Je mag zelf de status van de topic op "Opgelost" zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan