WD My Book wordt niet herkent?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentbij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2014
Op eens herkent mijn computer de schijf niet meer als ik deze inplug in mijn computer en hij maakt tevens een vreemd geluid - klinkt bijna als trage elektronische muziek. Dit geluid houdt even aan als ik hem aan heb gezet maar houdt op een gegeven ogenblik weer op. Als ik hem inplug maakt de computer wel een geluid dat hij aansluit op de usb, en als ik de stekker eruit haal maakt hij eveneens een geluid. Bij 'Apparaten en Printers' wordt de schijf nog wel herkent, maar via de verkenner kan ik dus niet meer mijn bestanden in. Is er een mogelijk een manier om dit probleem op te lossen? Het zou mij erg opluchten want er staan toch een aantal dingen op die ik niet graag kwijt wil.

Hmm, laten stuiteren?
Vermoedelijk is de harddisk niet meer tof. De pc herkent wel de externe HD maar die kan op zijn beurt zijn harddisk niet vinden. Als je geluk hebt kun je met een Recover tool bestanden terug halen. Als je pech hebt.... (vul zelf maar in).

Bedankt voor de reactie. Kan je mij zo'n recovery tool aanraden? Of moet dat van het merk zijn?

Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit nodig gehad.
Google even op: freeware recover crashed disk
Bijvoorbeeld www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm (ik ken het niet)
Misschien weet iemand anders goede software?

*** vraagje
Heb je het over My Passport (usb) of My Book Live (netwerk). Je verhaal klonk als beide door elkaar heen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan