WD My Passport maakt een raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Namelijk een klikkend geluid, maar in mijn oren totaal niet als je click of death (Die ik hier heb gevonden) omdat deze klik langere tussentijden heeft, en de harde schijf nog steeds werkt.
Wat wel soms het geval is, is dat het apparaat een soort van "vast loopt" als hij langere tijd dat geluid blijft maken. Windows verkenner blijft de schijf aangeven, maar laat het schijfruimte balkje niet zien, en kan de schijf tevens ook niet bemachtigen. "Veilig Verwijderen" werkt ook niet.

Maar nou maak ik me wel zorgen om het geluid. Ik heb dit apparaat nog geen half jaar, staat ongeveer voor 75% vol, en geeft verder nooit errors. Maar aangezien er nogal veel belangrijke data op staat, en ik ook geen 100 euro opnieuw wil betalen voor een Passport, wil ik weten wat ik moet met dit geluid. Kan het geen kwaad, of moet ik dit op de garantie zetten?

Het is een WD My Passport 2,5" van 500 GB.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij tóch een garantie-kwestie, voorál vanwege die 'onbereikbaarheid' die je zo nu en dan tegenkomt...

Natuurlijk wel vooraf je bestanden die erop staan naar een andere schijf kopiëren vóórdat je 'm opstuurt. Harddisk-fabrikanten garanderen namelijk niet dat je data wordt overgezet/gered bij (garantie-) hardwareproblemen.

Tijs.

Oke, dan ga ik zo snel mogelijk dat ding weg brengen. Sinds vandaag duurt het ook enkele minuten voordat mijn computer de harde schijf pakt. Ik plug hem erin, hoor enige malen het getik, en moet dan ongeveer 5 minuten wachten voordat hij weergeven word in Windows verkenner en ik hem kan gebruiken. Ben blij dat dit op de garantie kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan