WD My Passport resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

googlemuscle

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Hoi,

Ik heb gisteren mijn Windows laptop gereset.
Telkens als ik mijn WD My Passport eraan hing werd hij automatisch ontgrendeld voor mijn account.
Maar nu is mijn laptop gereset en moet ik weer een wachtwoord ingeven en die weet ik dus niet meer.

Nu zie ik dus geen andere optie dan te resetten maar aangezien er wel belangrijke dingen voor school op staan vroeg ik mij af of die niet weer te herstellen zijn met een recovery programma na de reset?

En nee ik heb geen back-up gemaakt.

WD helpdesk zegt:
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3741
If you can’t remember your password then you will not be able to access the drive. However, you can reuse the drive after it has been formatted. Reformatting the drive will erase all the data on the unit, as well as remove the password from the drive. If you want to start over, check the I understand that reformatting my drive will delete all of my data and click Format. The drive will be reformatted and unlocked to start over again.

Je kunt eventueel nog 2 dingen doen:
begin met 1...

1. zoek zelf verder waar ik begon.. of er iemand in geslaagd is ...
https://www.google.nl/webhp?sourcei...2&ie=UTF-8#q=WD+My+Passport+password+recovery

2.
stel het lukt niet en je moet formatteren... volgens de helpdesk van WD...
Zou het dan werken om vervolgens recovery software toe te passen om verloren files terug te vinden?
Dat werkt dus NOOIT als de gegevens versleuteld opgeslagen waren... dus denk goed na en zoek eerst goed uit...

Maar nu is mijn laptop gereset en moet ik weer een wachtwoord ingeven en die weet ik dus niet meer.

Wat je kan doen is via een Live cd van Ubuntu al je belangrijke documenten van school op een usb stick zetten.

Daarna kan je eventueel je laptop weer naar de fabrieksinstellingen zetten, zodat je weer een vers systeem hebt. Heb je een laptop zonder recovery partitie, dan kan je Windows er opnieuw opzetten.

Verder altijd je wachtwoord ergens opschrijven. Misschien even in je geheugen graven of je het echt niet meer weet; meestal heb je zo'n wachtwoord vaker gebruikt of weet je nog wel zo ongeveer waar het woord op sloeg/slaat.

Aanvulling: omdat het eigenlijk wel onduidelijk is of je nu Windows gerest hebt of je WD (je titel geeft dat wel aan maar zie de quote in mijn bericht van jezelf, dat je je laptop gerest hebt) heb je hier een link hoe je een WD My Book kan resetten: http://wdc.custhelp.com/app/answers...hite-light)-to-the-default-username,-password,
Heb je zaken op je WD My Book staan en je gaat deze resetten naar fabrieksinstellingen, kijk dan via de live cd van Ubuntu of je erbij kan zonder ww als je hem aangekoppeld hebt aan je laptop.. Je weet maar nooit ;)

Laatst bewerkt:
Het ww is niet voor zijn laptop maar voor de WD...
Als je met een Linux CD kon booten en daarmee het ww kon omzeilen... dat zou een lachertje zijn.
Die WD's werken nl ook onder Linux... dus ook daar moet je gewoon een ww invoeren na aankoppelen....

Hoe je het ww van die WD moet resetten... staat er nu al 2x en dat wist ie wrs al... want:
Nu zie ik dus geen andere optie dan te resetten
en zo heb ik het begrepen... voor de zekerheid nog de WD link erbij gedaan...

De rest is helaas mosterd na de maaltijd.... want dat schreef hij ook al:
En nee ik heb geen back-up gemaakt.
We hebben nu eindelijk iemand die heus wel beseft wat er gebeurd is... wat ie fout gedaan heeft en de volgende keer anders moet doen... maar NU om een oplossing zit te springen om de data v/d WD af te krijgen..... waar dat ww op zit....

Nou, het was mij niet duidelijk hoor, hij heeft het otch over zijn laptop resetten!
Nogmaals de quote:

In de titel staat iets anders, okee............maar ik heb die quote toch gedaan waarin staat dat de laptop gereset is.

En als dat zo zou zijn, dan kan je via een live cd naar de WD My book.

En nee, als hij het ww van de WD my book niet weet, dan kan je met een live cd ook niets. Het is voor mij dus een onduidelijk verhaal.

Bij de WD hoefde hij normaal geen wachtwoord in te vullen omdat hij de 1e keer dat aangegeven heeft, automatisch connecten met die laptop...
Maar dat werkt uiteraard niet... als je op een ander systeem zit.... of dat je het ww van de WD op je laptop kwijt bent omdat de laptop gereset is...
Snap je het nu?
Vond het zelf heel duidelijk...

Wel voor de TS: heb je nog een restore punt van de laptop die je terug kunt zetten, waarvan je weet dat het ok zou moeten zijn?

Edit:
linke tips afdeling...
http://lagunabeachcomputer.com/how-...-without-knowing-the-master-or-user-password/

http://www.fixya.com/support/t3652820-forgot_password_open_wd_passport

Recovery proberen?
http://www.wondershare.com/disk-utility/wd-my-passport-recovery.html

Laatst bewerkt:
Snap je het nu?
Vond het zelf heel duidelijk...
nou, dat lees ik ook niet echt gezellig. Als je begrijpt wat ik bedoel.

En nee, ik vond het niet duidelijk.

Voor de TS: succes verder. André helpt je wel verder.

Dat kan.... en daarom heb ik het nog een keer uitgelegd...
En ik begrijp jou prima... had geen andere reactie verwacht... snap je....
Ik zit er ook wel eens naast... maar eigenlijk altijd heb ik het dan verkeerd gelezen als ik het nog eens doorlees en maak ik er geen ander verhaal omheen dan...
Verkeerd... dus nu verder. Punt. Kan gebeuren.

@googlemuscle :
je hebt wel een mooie naam.... dan lukt het afmaken de gesuggereerde googlink ook wel verder.
Maar alle links die ik bekeken heb: ik geef je weinig kans, dus hooguit suggestie 2 van de eerste reactie
of
je lees die "riskante" tips nog eens door.

Beveiliging zit er niet voor niks op... WD zou wel erg in zijn hempje staan als My passport, vaak mobiele schijfjes, zo mee te nemen, zo eenvoudig te kraken zouden zijn...
Sterkte en succes met je overwegingen.
Vraag nog gerust, maar in dit soort zaken heb je geen enkele garantie.

PS: je zou nog wel een complete image van de schijf kunnen maken... zodat je die bit-kopie achter de hand hebt als het mis gaat..
Dan zet je die image weer terug en probeer je het op een andere manier.
Maak van die image 2 copyes op verschillende schijven.... ik heb al eea gezien dat mis gaat...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan