WD SATAII 320GB MBR gegevens???

Status
Niet open voor verdere reacties.
NEE

Dit programma is enkele berichten terug gepost.
Het spijt mij zeer dat ik niet uit die post heb op kunnen maken dat het het programma betrof waarnaar ik in mijn 2e post in dit topic had gevraagd. Aangezien er alleen maar aan een ander wordt gevraagd of hij dit effe wilt downloaden en testen. :shocked: En je er bij het screenshot bij zet dat het niet van jouw is :eek: :o

Je zit mij hier heel de tijd te beschuldigen van vanalles en nog wat, ik leg niks uit, ik geef geen informatie en ik doe niet wat je zegt.
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als ik een tip geef en er wordt gezegd: Beantwoord gewoon eens mijn vraag, anders ga ik wel ergens anders naar toe. Dat vind ik ronduit onbeleefd.

Jonges jonges, ik weet da ook wel, maar probeer nu toch eens gewoon op mijn eerste vraag te antwoorden.
...
Want anders ga ik ergens anders naar een oplossing moeten zoeken.

In het begin heb ik info gegeven waarvan ik dacht dat dit genoeg was, telkens als je iets vroeg heb ik dat gedaan en gecontroleerd.
Sorry, ik vroeg hier om de naam van het programma en kreeg het volgende antwoord.

Ja als dingen zoals Master Boot Record je niets zeggen kan je mij inderdaad niet helpen

Na je laatste woedeuitbarsting heb ik een volledig overzicht gegeven met wat waar en waarom.
En had je nog steeds de naam van het programma niet gepost. Dat kwam zonder vermelding ergens mee met de post gericht aan een ander.

Dus is er hier maar 1 persoon die niet luisterd, dus zou ik u vriendelijk willen vragen hier mee te stoppen want wij verstaan elkaar blijkbaar toch niet.
Ik denk dat ik het wel begrijp hoor. Je wilt graag dat die getalletjes goed zijn. Je probleem is een foutmelding bij het formateren. Die kan je niet oplossen als je niet opnieuw formateert, want hoe weet je anders dat deze foutmelding wel of niet meer voorkomt. Maar je bent continu naar getalletjes aan het vragen, zonder te kijken of deze foutmelding terugkomt. De getalletjes zijn nu al fout. Iemand met exact dezelfde harddisk post de precieze specificaties van de harddisk, maar volgens jou zijn ze fout.

Ik twijfel niet aan uw kennis en ook niet aan het feit dat je hier waarschijnlijk al een hele hoop dingen opgelost hebt, maar dit gaat je duidelijk niet af, maar dat zal wel aan mij liggen zeker.
Je stond wel klaar om te oordelen dat ik het niet wist. En bovendien vraag je me ook nog eens om te vertrekken uit je topic. Tot 2 x toe nu. Ik dacht de hand toe te steken in een probleemoplossing en kreeg na mijn 3e post te horen dat ik beter mijn mond kon houden omdat ik er toch niks vanaf weet.

Succes verder met je topic, wij zullen elkaar hier niet meer tegenkomen.

@Trace7r

de gegevens die ik heb gepost komen van internet.
heb niet dezelfde harddisk dus kan je niet verder helpen.

succes

Opgelost ?!?!?!?!?!?!?

Pete1, bedankt, ja die gegevens had ik ondertussen ook al ergens gezien, maar krijg deze nog niet in de juiste indeling zoals in dat progje waar ik mijn gegevens mee om zeep geholpen heb... :cool:

MAAR:
Ik wil iedereen bedanken die hier gereageerd heeft, want ik heb er toch veel door geleerd.
Het probleem is echter nog niet opgelost, heb ondertussen van een collega een dvd gehad met een hele hoop diagnostictools die op een bootable DVD stonden waaronder Partition MAgic Pro. :shocked:
Dus deze laten opstarten en deze gaf al direct aan dat de fysische gegevens niet klopten en dat de Heads en Cylindergegevens aangepast zouden worden, dit heb ik bevestigd.
Dit programma heeft uiteindelijk 2 getallen nog een klein beetje aangepast (+ of - 1 gedaan) en ik heb geen meldingen meer bij formateren. :rolleyes:
Ik ben echter nog steeds niet zeker of hij nu goed staat omdat mijn HDD van 75GB aangegeven wordt als 74GB ofzo en de getroffen HDD als 298GB ipv 320GB.
Idd door anders te rekenen met 1000 ipv 1024 kom je op 298GB dus zal dit wel juist zijn, probleem is natuurlijk dat ik daar pas echt zeker van ben als iemand met een gelijkaardige disk dit kan bevestigen. :confused:

Wat is er nu eigenlijk verkeerd gegaan??? :(
Dat ik met een programma (link staat ergens in voorgaande berichten gepost) gegevens veranderd heb dat staat vast en is mijn eigen fout. :mad:
Maar waar die gegevens dan geschreven en veranderd werden dat is me nog steeds onduidelijk.
In ieder geval niet in een Windows-file, heb geformateerd en dan stond het nog verkeerd.
Niet in de Master Boot Record, want heb een low level format gedaan, nog steeds zonder succes.
Dus misschien op één of andere FlashMemory op de HDD zelf, lijkt me de enige oplossing omdat wat er ook gebeurde mijn aanpassingen steeds ingesteld bleven zoals ik ze had veranderd? En omdat ze ook door Partition Magic Pro direct als fout herkent werden neem ik aan dat ze dus ergens beschreven moesten zijn. ;)

Hopelijk is er nog iemand die met dat bewuste programma (zie vorige berichten) eenzelfde schijf kan uitlezen en dan nog liefst een lege en mij dan alsnog de juiste gegevens kan doorgeven zoals ik ze in mijn allereerste bericht in deze topic vroeg (zie indeling van dat programma zelf) en pas dan zal ik zeker zijn of het goed of fout is. :)

Conclusie:
Alles werkt terug, dus nog wel met enige twijfel aan mijn kant maar dat zal wel door mij komen he :D
Enige tip die ik iedereen nog mee wil geven, als er ergens staat "Als je dit programma gebruikt zorg dan dat je kennis van zaken hebt" zorg dan ook dat je kennis van zaken hebt en doe niet dezelfde stomme fout zoals ik gedaan heb.

Hiermee wil ik deze topic afsluiten en iedereen nogmaals bedankt. :thumb:

Groeten,

Trace7r.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan